Jump to content

Kad44 går ujevnt etter ventiljustering

Dag-Håkon

Recommended Posts

Hei!

Har akkurat justert ventilene på min VP Kad44 og opplever at motoren er tyngre å starte og går ujevnt på tomgang de første minuttene før kompressore kobler ut. Gjentok justeringen for å være helt sikker på å ha gjort alt rett men problemet er der fortsatt. Går helt fint på alle turtall når motoren har blitt varm. Prøvetur med fulle tanker viste toppfart på over 30 knop som er rundt en knop bedre en målt noen gang tidligere. ca 500 timer siden sist justering så det er ikke vanskelig å forstå at den gikk fint på kald på tomgang tidligere ;-) Siden jeg planlegger å selge båten er dette et dårlig førsteinntrykk. Noen som har erfart noe lignende?

Hilsen

Dag-Håkon

• 8 år senere...
Dag-Håkon skrev On 11.4.2011 at 12.50:

Hei!

Har akkurat justert ventilene på min VP Kad44 og opplever at motoren er tyngre å starte og går ujevnt på tomgang de første minuttene før kompressore kobler ut. Gjentok justeringen for å være helt sikker på å ha gjort alt rett men problemet er der fortsatt. Går helt fint på alle turtall når motoren har blitt varm. Prøvetur med fulle tanker viste toppfart på over 30 knop som er rundt en knop bedre en målt noen gang tidligere. ca 500 timer siden sist justering så det er ikke vanskelig å forstå at den gikk fint på kald på tomgang tidligere ;-) Siden jeg planlegger å selge båten er dette et dårlig førsteinntrykk. Noen som har erfart noe lignende?

Hilsen

Dag-Håkon

Hei. Har akkurat samme problem som er beskrevet her. Går ujevnt på tomgang så lenge kompressor er innkoblet ved tomgang. Når kompressor kobler ut går den silkemykt. Har ikke justert ventiler siden ca 100 timer så dette har ingen sammenheng i mitt tilfelle. Har forsøkt å bytte komplett kompressor og sensor på ladetrykk uten at dette hjalp. Noen som har tips?

bm850

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...