Dag-Håkon Startet 11.April.2011 Link til dette innlegget Startet 11.April.2011 Hei! Har akkurat justert ventilene på min VP Kad44 og opplever at motoren er tyngre å starte og går ujevnt på tomgang de første minuttene før kompressore kobler ut. Gjentok justeringen for å være helt sikker på å ha gjort alt rett men problemet er der fortsatt. Går helt fint på alle turtall når motoren har blitt varm. Prøvetur med fulle tanker viste toppfart på over 30 knop som er rundt en knop bedre en målt noen gang tidligere. ca 500 timer siden sist justering så det er ikke vanskelig å forstå at den gikk fint på kald på tomgang tidligere ;-) Siden jeg planlegger å selge båten er dette et dårlig førsteinntrykk. Noen som har erfart noe lignende? Hilsen Dag-Håkon Sitér dette innlegget Link to post
GM37 Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 Hei Ved ventiljustering på KAD44 har du vel måtte løsne på diesel rørene. Det kan vel tenkes at du har en liten lekasje her et sted etter du satt de på igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Dag-Håkon Svart 11.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 takk for tips, har en liten lekkasje rundt retur-rør eller høytrykksrørene på et par injektorer som jeg jobber med å få bort. Men, ville det ikke vært rart at det bare skal gi problemer når motoren er kald? Sitér dette innlegget Link to post
GM37 Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 Hei Når motoren blir varm utvider metallet seg ørlite sånn at lekasjen forsvinner eller blir ubetydelig. Sitér dette innlegget Link to post
Dag-Håkon Svart 11.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 Forresten: tydligste lekkasjen er ved injektor 1 som har sensor til EDC som beregner insprutningstidspunkt så dette kan virkelig være løsningen Sitér dette innlegget Link to post
bm 850 Svart 14.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2019 Dag-Håkon skrev On 11.4.2011 at 12.50: Hei! Har akkurat justert ventilene på min VP Kad44 og opplever at motoren er tyngre å starte og går ujevnt på tomgang de første minuttene før kompressore kobler ut. Gjentok justeringen for å være helt sikker på å ha gjort alt rett men problemet er der fortsatt. Går helt fint på alle turtall når motoren har blitt varm. Prøvetur med fulle tanker viste toppfart på over 30 knop som er rundt en knop bedre en målt noen gang tidligere. ca 500 timer siden sist justering så det er ikke vanskelig å forstå at den gikk fint på kald på tomgang tidligere ;-) Siden jeg planlegger å selge båten er dette et dårlig førsteinntrykk. Noen som har erfart noe lignende? Hilsen Dag-Håkon Hei. Har akkurat samme problem som er beskrevet her. Går ujevnt på tomgang så lenge kompressor er innkoblet ved tomgang. Når kompressor kobler ut går den silkemykt. Har ikke justert ventiler siden ca 100 timer så dette har ingen sammenheng i mitt tilfelle. Har forsøkt å bytte komplett kompressor og sensor på ladetrykk uten at dette hjalp. Noen som har tips? bm850 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.