Jump to content

Tips til verksted som kan hjelpe med Fm-motor i Kristiansand?

vegardjoh

Recommended Posts

Hei.

Har en 24fots tresjekte som jeg kjøpte ifjor. Jeg hadde en del problemer med motoren ifjor sommer. Fikk rett og slett ikke sviv på den. Kjøpte en del nye deler, som startmotor, laderele og regulator, og skiftet det meste av småledninger. Dette til tross, startmotoren ville ikke gå. Hadde selvsagt nyladet batteri (velger å nevne dette da flere likte å komme med morsomheter om dette var i orden). ;)

I år gir jeg derimot opp å fikle med det selv, og velger å heller tilkalle profesjonell hjelp. Lurer derfor på om noen har noen tips til enten verksteder eller andre med peiling på fm-motorer som drar ut for å hjelpe stakkars båt-ukyndige folk som meg? Båten står i Kristiansand.

MVH

Vegard Dahle Johansen

Hei, Per har pensjonert seg og solgt vogna.

De som hjelper deg best i kristiansand nå er Maritronics tipper jeg, hvis du ikke kjenner han Arnesen som var på Sylinderservice.

Ellers er der en i Mandal som er flink med FM, Toft tror jeg han heter, versktedet ligger på Malmøsiden, nedenfor broa et stykke, et brunt hus ut mot elva.

En FM motoer som går fint er nydelig, hører omtrent bare ventilene før du er forbi...

Hei NeroII. Takk for svar.

Aha. skjønner. det var jo typisk. Maritronics kan jeg jo prøve. :) Ikke kjennskap til noen Arnesen nei. Du vet ikke isåfall hvor han holder til nå?

Mandal ja. det blir jo litt stress mtp at båten står i Kristiansand, men kanskje en mulighet dersom ikke noe annet går. :)

Ja. Jeg gleder meg til jeg eventuelt får den igang. er en modell uten sveiv til å starte, så må starte med strøm. Det ser jeg på som en liten ulempe, spesielt nå som ikke dette vil virke. men men. Får jo håpe den vil våkne til live :)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...