Jump to content

De gode gamle bensintankene i stål, ute av produksjon?

Alternes..

Recommended Posts

Som sagt så savner jeg de gode gamle bensintankene av metall, og det tror jeg ikke jeg er alene om?? tror ikke det er så veldig lenge siden yamaha leverte ståltanker til utenbordsmotorene sine. kanskje 15 år siden? kan de kanskje bestilles noe sted?

synes disse hulk bensintankene er noe skikkelig dritt, yamaha sine i dag er også bare billig plast. er ikke i tvil om at de sluttet å lage de gode tankene av hensyn til profitt som alt annet i industrien.

xx xxx xxx xxx xxxx xx xxx xxxxxx xxxxxx xxx xx xx xxxx xxxxxxxx xxx xxxxxx xx xx 20-30 x xx xx xxxx xxxxxx xx xxxxx xxxxxxxx xxxxx xxx xxxx xxxxxx xxxxxxxxxx xxx x xxxx xxx xxx! :xxxxxx:

Kommentar fra moderator: Annonsepreget innhold fjernet.

KNS medlem

Jeg savner ikke disse tankene og rustrendene de lagde.

Klart, står de i et tørt tankrom så varer de lenge, men i de fleste båter blir tanken stående i fuktig miljø, og da ruster den i stykker

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Hadde en slik rød god metall tank til den gamle speedbåten med bensinmåler iform av "vater boble" tror det var quicksilver som hadde laget denne. Bare gode ting å si om denne. Skulle jeg hatt mobil bensintank igjen, ville jeg hatt den i stål da jeg har bært å brukt de i plast og å de har bare vert RÆL å forhold

husker da jeg som 16åring sleit livet av meg med en 24liters ståltank til 9.9en. Når jeg ikke fikk bilskyss til til bensinstasjonen, så fant jeg ei brygge en kilometer unna Shell i Vegsundet (for de lokalkjente) og labbet opp med tanken. Tanken var jo nesten tom på vei opp, men en smekkfull tank ned igjen til båten var et helsikke. Rust og rød malingssverte på buksa og utett pakning rundt den integrerte oljetanken. Steike for et leven. Var jo ikke mulig å bære en full tank uten å få vond rygg og rust/rødt/ bensin på buksa.

Menmen, det hadde vel en oppdragende effekt. Man måtte gjøre en innsats for båtlivet gjennom sommeren.

hmmm mimremimre... fikk opp et bilde på netthinnen nå med en bensinpris på 7tallet.. det var tider det :)

Redigert av Eureka (see edit history)

(Hjelp, kan noen lære meg hvordan man kaster ting ??)

Er man skrotnisse så er nok det en uhelbredelig tilstand.......

(er mer eller mindre hardt angrepet selv)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...