Yankee Svart 29.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2011 Har nå fått ut lageret. Prøvde først å varme opp og bruke kjølesprøy. Satt fortsatt som fjell. Fant så ut at den ytterste ringen er av aluminium. Tok derfor og slo lageret inn så det sto på tvers i ytteringen. Da var det en smal sag å sage ytterringen opp i mindre deler som kunnde slås inn mot midten og plukkes ut. Takk for alle tipsene. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2016 (redigert) Kjøpte meg noen Bravo-verktøy på ebay som kan være kjekke å ha. Trenger ikke uttrekker nå da jeg har motor ute så banker bare lageret ut fra innsiden. Må bore hull i opprettingsverktøyet på et passende sted for å montere installasjonsskiva til gimballager. Det kommer ikke ferdig boret da hullet skal tilpasses avstand transom-coupler slik at verktøyet går inn i coupler og dermed får ekstra støtte under montering av lageret. Nye gimballager er av perma-lube type så de trenger ikke den grease seal-skiva foran lageret. Det følger dessuten med en blindplugg for å sette inn istedenfor smørenippelen på transom. Husk at den flateste delen av lageret må vende bakover mot drivknuten. Gjelder X/XR-drev spesielt da. Redigert 4.Februar.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.