Jump to content

Hvem kan lage ny luke til Sollux 24

Una

Recommended Posts

Luke til cabinen på Una er som bildene viser i ferd med å brekke. Ønsker derfor å få laget en ny, eventuelt reparere / forsterke den jeg har ? Plane er å få dette gjort neste vinter når båten er på land. Hvem kan gjøre denne jobben ? Har sendt e-post til Sollux-boats uten å få svar.

050.jpg

049.jpg

"Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide."

Et verksted som driver med plast-støp i glassfiber, kan nok ordne dette..

Alternativt så går det jo å prøve sjøl.. Forsterke med feks; rustfrie flattjern, og skru godt fast.. :cheers_wine:

Alt: å forsterke med polyester og duk, helst såkalt x-matte. Der trådene i duken er lagt i kryss, mye sterkere i forhold til "knust" matte, som er den mest vanlige..

Solux boat er så godt som død og begravet.Men jeg skal prøve og huske det neste gang jeg er nede ved båten.Det er stadig vekk at eieren av Solux tar seg en tur ned for og slå av en prat siden det ikke er noen form for produksjon i hallen.

Skal da høre med han om det er mulig og låne/leie forma til luka slik at du da kunne støype deg en ny.Har han forma til den liggende enda så skal man ikke se bort ifra at han låner den ut siden han er en meget sympatisk og grei fyr.Men send meg gjerne en sms med navn og nummer du er og få tak på,slik at det er lettere for meg og huske.Man er ikke spesielt gløgg når man lever av og kjøre lastebil vet du.hehe.

Mitt nr er:97056724

Takker for det tilbudet TPBS-277. Hadde vært supert å leie / låne formen. Har ikke stor tillit til meg selv som støper så jeg måtte nok sette bort den jobben til noen som kan faget.Han som kanskje har formen , støper han også kanskje? Sms er underveis.

"Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide."

Når man har båtplass 25 meter fra Solux fabrikk lokale og til stadighet prater med eieren så koster det jo ikke meg mange kalorier og høre.Om jeg kan hjelpe noen med for dem et stort problem så er jo sjansen større for at jeg selv har muligheter for og få hjelp om jeg skulle trenge det en gang.Noe jeg regner som rimelig GARANTERT med det prosjektet jeg har begitt meg ut på.

Om folk spør pent om de kan få hjelp så pleier de jo og få det.Men om de derimot forlanger at man skal hjelpe så er det mere tvilsomt at man er like medgjørlig.Det er jo helt naturlig.

Luka mi har sprekt på samme sted, men går jo fint å smøre noen lag med polyester og glassfibermatte på undersiden da? min virker hvertfall styrket etter ett par lag polyester.

Det kan i tilegg lønne seg å lage en slags støtte for luka så den ikke ryker i nærmeste fremtid. den knekken på luka er et svakt punkt.

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...