kuc48c Startet 17.April.2011 Del på Facebook Startet 17.April.2011 Har en 4 - 5 fettnippler på min Johnson 70 (1997 modell) for å smøre akslingene rundt tilt og styring. Problemet er at jeg lurer på om dette vedlikeholdspunktet har vært forskjømt av tidligere eier for det er kliiin umulig å få presset fett inn i nipplene. Virker som om fettet som allerede ligger i systemet er størknet og at det ikke lar seg gjøre å presse rundt i systemet. Synes egentlig dette er veldig rart siden en fettpresse med litt muskelkraft jo genererer ganske mange bar trykk. Noen som har tips til hva som kan gjøres? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 17.April.2011 Del på Facebook Svart 17.April.2011 Kan være niplene er defekte. Hvis en av de virker, flytt den rundt og prøv igjen. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
adeneo Svart 17.April.2011 Del på Facebook Svart 17.April.2011 Ofte når man smører med fettpresse må man snu og vende litt på denne for å få inn fett i niplene. Ellers kan du prøve å stikke de opp med en ståltråd eller noe annet som er lite nok. Dersom ikke noe fungerer sitter kulen i nippelen helt fast, og du må bytte nipler. Sitér dette innlegget Link to post
Martinal94 Svart 17.April.2011 Del på Facebook Svart 17.April.2011 Du prøver bare enkelt og greit og ta nytt fett inn i niplene, så skurur du dem ut. Du ser da om det har kommet nytt fett inn eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
kuc48c Svart 18.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2011 Takk for svar! Noen som vet hvor jeg kan kjøpe nye nipler? Ser ut som de jeg har er dønn tette. Har sjekket Biltema og Maritim, men de har visst ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 18.April.2011 Del på Facebook Svart 18.April.2011 Spørs på hvor du bor, men hør på Oslo Outboard: http://www.oslooutboard.no/ Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Birchwood 320 Svart 18.April.2011 Del på Facebook Svart 18.April.2011 Tess har vel nippler i forskjellige størrelser. Skru ut en du mener er tett sett den inn ifett pressa og gi gass. Kommer det ut grease da er det tett i systemet. Spul med varmt vann lenge mens du prøver presse fett inn i nipplene Har løyst noen slike problem på den måten Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.