MS Victoria Startet 31.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 31.Oktober.2004 Dette anbefales til båten (Yanmaren) min. Til ferskvannsystemet er dette da naturlig å bruke. Hva med gjennomkjøring av sjøvannsystemet på høsten, er det også påkrevd å bruke Silikatfri væske her ? Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 31.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2004 Nei. Sitér dette innlegget Link to post
Vinylester Svart 31.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2004 Kansje jeg er litt dum ,men jeg lurer på forskjellen med og uten sillikat? Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 31.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2004 Kansje jeg er litt dum ,men jeg lurer på forskjellen med og uten sillikat?Litt enkelt forklart er det at den silikatbaserte frostvæsken kan forårsake korrosjonsdannelser spesielt i eksosmanifoldet. Dette gjelder for større motorer, der temperaturen blir høy. Yanmar har anbefalt å skifte til denne væsken på 4LHA-serien. Kanksje på andre også for alt det jeg vet. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Brutus Svart 31.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2004 Er den silikatfrie væsken den samme som VW bruker, er merket G30 rød/lilla farge.. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 31.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2004 Tja, den til vw heter G12, men du skal ikke utelukke at det er noe av det samme. Noen andre må svare på dette ?? Jon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.