Jump to content

Marex 280 holiday, erfaringer?

:båt1

Recommended Posts

Har heller ingen egne erfaringer med 280 Holiday. Men har vært ombord og den har en veldig flott uteplass i forhold til størrelsen på båten. Er jo også blitt mye bedre kabinplass foran i forhold til den gamle 770 Holiday, i og med at overbygget er helt forandret og bl.a. blitt høyere. Meget praktisk båt, fra en solid og seriøs produsent. Ville ikke vært redd for å handle en slik. Mye båt for pengene.

• 2 år senere...

Da skal jeg hente min 2002-modell 280 Holiday på fredag :thumbsup:

Medlem "Slogmåken" skal hende sin hos Marex 1 juli. samme årsmodell, og begge med 4LHA-DTE (184hk)

Vi skal prøve å holde liv i denne tråden med erfaringer og oppdateringer underveis.

Heng dere gjerne på, dere som har 280 Holiday, har hatt, eller kjenner den godt. Det går jo mange av disse rundt i Norge (og Belgia/Nederland)

Kommer bilder etterhvert.

• 1 år senere...
1428434301.jpg Tviler på at det er et sinkproblem, men et gigantisk jordingsproblem. Det har ikke noe med båten å gjøre, men misslighold av elektrisk anlegg. Det er sink flere steder i saltvannskretsen, uavhengig av type motor. Men problemet er nok av mere alvorlig art, enn manglende sink. Min Yanmar har 6 sinkanoder. Propellsink bak propell og en rund 40mm på flyndra. Redigert av Worry II (see edit history)
  • 2 uker senere...

Grattis med go`båten ! :thumbsup:

Akslingen er 35mm (samme på propellsinken) Ikke bruk noe på gjengene annet enn låseskive.

Den nederste på flyndra mi er bare en universal 40mm kjøpt på Biltema.

Mutter med anode: https://www.maritim.no/propellmutter-med-anode-35-mm-m24x2

Bare anode, om du har mutter for anode.: https://www.maritim.no/sink-for-propellmutter-35-mm-12246-35-

Redigert av Worry II (see edit history)

He-he, takk for det Baatsman. Båten er femhundretusen-flott, ikke noe mer. Smykke blir den aldri. Men det vet nok alle vi som har den. Jeg opplever båtlykke i denne, storkoser meg. Det gjør de andre i familien også, om de velger å være med. Jeg er i båten så ofte jeg kan. God plass for alenetid også :-) Men 2015 krever mye komfort, så det må oppdateres underveis. Bedre enn campingvogn, mener jeg ! Når får vi Azumuth-tråden, mon tro ??

Synes Marexen er stilmessig jeg.

Ellers

Vel, båten skulle vært slippet forrige helg med montering av hekkthrustler, og en del annet. Fikk brukt påsken til, montering av elektronikk. Men dagen etter påsken skulle jeg bare på en rutineundersøkelse på A hus(20 min). Dessverre gikk det galt og havnet på sykehus i 8 dager og med ett 25 cm langt operasjonssår. Noe som betyr att jeg ikke for gjort noe. Men bruker tlf flittig og regner med att noen tjenester blir kjøpt og andre blir dugnad.

Skrives på kontoen for uflaks. Frisk som en fisk inn, og meget redusert ut :)

Så noe Azimut tråd blir det ikke foreløpig, men har god kontakt med Guddal som har lik :).

Vi sees!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...