:båt1 Startet 19.April.2011 Link til dette innlegget Startet 19.April.2011 hei dere! har fått litt sansen for Marex 280 holiday og lurer på om dere har noen erfaringer med denne båten tusen takk Sitér dette innlegget Link to post
Mats-gh11 Svart 20.April.2011 Link til dette innlegget Svart 20.April.2011 Bestefar har hatt den og han var kjempefornøyd. Han hadde den da i nord-norge og da ble det ofte litt sjø, men det taklet den fint. Grei fart. Og akterkabin er veldig praktiskt. Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 20.April.2011 Link til dette innlegget Svart 20.April.2011 Har ikke Holiday men Marex 29 SC og er veldig godt fornøyd. Marex er gode båter med en trygt produsent i ryggen. Du gjør neppe et dårlig kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 20.April.2011 Link til dette innlegget Svart 20.April.2011 Har heller ingen egne erfaringer med 280 Holiday. Men har vært ombord og den har en veldig flott uteplass i forhold til størrelsen på båten. Er jo også blitt mye bedre kabinplass foran i forhold til den gamle 770 Holiday, i og med at overbygget er helt forandret og bl.a. blitt høyere. Meget praktisk båt, fra en solid og seriøs produsent. Ville ikke vært redd for å handle en slik. Mye båt for pengene. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Da skal jeg hente min 2002-modell 280 Holiday på fredag Medlem "Slogmåken" skal hende sin hos Marex 1 juli. samme årsmodell, og begge med 4LHA-DTE (184hk) Vi skal prøve å holde liv i denne tråden med erfaringer og oppdateringer underveis. Heng dere gjerne på, dere som har 280 Holiday, har hatt, eller kjenner den godt. Det går jo mange av disse rundt i Norge (og Belgia/Nederland) Kommer bilder etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 (redigert) Ble det Skalldyrkniven Worry II? Gratulerer med kjøp. Jeg turte ikke kjøe den siden du sa du skulle ha den :-) Redigert 12.Juni.2013 av Hekkbølgen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Jeg turte ikke kjøe den siden du sa du skulle ha den :-) Takk for tanken, Hekkbølgen ! Nei, den gikk til "slogmåken", jeg tok den andre i Kragerø. Sitér dette innlegget Link to post
slogmåken Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Du skal likevel være glad du ikke kjøpte skalldyrkniven hekkbølgen, for da hadde jeg blitt sur.. Ser nå veldig kjekke ut disse 280` ene, gleder meg til å ta den i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Bra alle fikk seg båt da Ble Agder 8000 TC med VP TAMD41P. Godt fornøyd med den sålangt. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Bra alle fikk seg båt da Ble Agder 8000 TC med VP TAMD41P. Godt fornøyd med den sålangt. Den lå som nummer 2 på båtønskelista mi ;-) Flotte båter (for oss som vil ha aksling) Lykke til med supert båtvalg, Hekkbølgen ! Sitér dette innlegget Link to post
Runabout Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Min far har en den marexen, han virker super fornøyd, har lånt den selv noen ganger å jeg synes virkeig de har fått utnyttet plassen veldig godt, virker som alle har bare gode erfaringer med den båten Sitér dette innlegget _____/| _________//// \_______________| ~^~^~^~^~^~^~^~^~^~ Link to post
Worry II Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Jeg har i min historie som 770-eier snakket med mange 280-eiere, og det største problemet er at ingen av de har ønsket å selge. De fleste beholder disse i mange år. Det koster en 280 til om skal videre derfra til noe romseligere og like nytt, etter min mening. Men jeg sier mye rart, da.. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Får lage hentetråd da Worry Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Trond Thoresen Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Så på en Marex 280 holiday her om dagen hvor nesten hele propellen var tæret bort, har noen av dere andre hatt dette problemet? Hvor bør man ha zink på denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 (redigert) Tviler på at det er et sinkproblem, men et gigantisk jordingsproblem. Det har ikke noe med båten å gjøre, men misslighold av elektrisk anlegg. Det er sink flere steder i saltvannskretsen, uavhengig av type motor. Men problemet er nok av mere alvorlig art, enn manglende sink. Min Yanmar har 6 sinkanoder. Propellsink bak propell og en rund 40mm på flyndra. Redigert 7.April.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Stemningsbilde siste dagen i påsken 2015, vel i havn etter tradisjonsrik svensketur. 280 Holiday er bare kos :-) Sitér dette innlegget Link to post
Trond Thoresen Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Har da blitt den lykkelige eier av en Marex 280 Holiday 1998mod Det følger med ny propell, lurer på om det skal brukes locktite på gjengene? Hva er størrelsen på den zinken som passer på propell aksel mm? Trond Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 (redigert) Grattis med go`båten ! Akslingen er 35mm (samme på propellsinken) Ikke bruk noe på gjengene annet enn låseskive. Den nederste på flyndra mi er bare en universal 40mm kjøpt på Biltema. Mutter med anode: https://www.maritim.no/propellmutter-med-anode-35-mm-m24x2 Bare anode, om du har mutter for anode.: https://www.maritim.no/sink-for-propellmutter-35-mm-12246-35- Redigert 16.April.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Det er jo tarvelig å ha en slik tråd her inne uten å ha noen bilder av hva slags båt det er sankk om. Så her er noen av min: Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Enig, flott båt, flotte bilder :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Worry II Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 He-he, takk for det Baatsman. Båten er femhundretusen-flott, ikke noe mer. Smykke blir den aldri. Men det vet nok alle vi som har den. Jeg opplever båtlykke i denne, storkoser meg. Det gjør de andre i familien også, om de velger å være med. Jeg er i båten så ofte jeg kan. God plass for alenetid også :-) Men 2015 krever mye komfort, så det må oppdateres underveis. Bedre enn campingvogn, mener jeg ! Når får vi Azumuth-tråden, mon tro ?? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Synes Marexen er stilmessig jeg. Ellers Vel, båten skulle vært slippet forrige helg med montering av hekkthrustler, og en del annet. Fikk brukt påsken til, montering av elektronikk. Men dagen etter påsken skulle jeg bare på en rutineundersøkelse på A hus(20 min). Dessverre gikk det galt og havnet på sykehus i 8 dager og med ett 25 cm langt operasjonssår. Noe som betyr att jeg ikke for gjort noe. Men bruker tlf flittig og regner med att noen tjenester blir kjøpt og andre blir dugnad. Skrives på kontoen for uflaks. Frisk som en fisk inn, og meget redusert ut :) Så noe Azimut tråd blir det ikke foreløpig, men har god kontakt med Guddal som har lik :). Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Worry II Svart 23.April.2015 Link til dette innlegget Svart 23.April.2015 Det var da som pokker. Både dumt og bra, på en måte det der ! Bare en vei opp nå. La kroppen få den tiden den trenger. Båten venter på deg. God bedring, baatsman ! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 23.April.2015 Link til dette innlegget Svart 23.April.2015 Takker, stresser ikke. Skjedd er skjedd og fortid. Det gjelder og se fremover :) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.