Ra Balder Startet 2.November.2004 Link til dette innlegget Startet 2.November.2004 Ønsker å koble en BMW/Mercruiser 180 hk diesel til et Volvo 280 drev. Noen som kan hjelpe med mulige løsninger til svinghjulshus som passer? Hverken Volvo, Mercruiser og R. Solberg ser ut til å kunne hjelpe. Noen her som vet bedre? Jeg vet det er gjort av flere, men er alle disse kun hjemmesnekrede løsninger? Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
Frank v. Svart 2.November.2004 Link til dette innlegget Svart 2.November.2004 Fikk en kompis til å dreie ned et svinghjulshus til en v8 volvo,etter mye om og men fikk jeg det til å passe på mitt 290 drev... Kan ikke skjønne annet enn at det skulle gå an å få tak i et slikt brukt et eller annet sted,fikk heller ikke tak i nytt... Blir mye billigere¨å få laget til noe selv også,alle vet jo hva man må betale for at det kalles marine..... har en mal liggende et eller annet sted hvis interesse.. lykke til... Frank v. Sitér dette innlegget Link to post
knutsten Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 (redigert) Hei, jeg har hatt en BMW D636, og det finnes en tysk nettside som har følgende:We provide Conversion Kits for existing BMW-Marine-Engines and adapter flanges for Volvo and Mercruiser Z-Drives as well as Castoldi-Jet and ZF-Hurth-Reverse Gear Units. http://www.bmw-marine-service.de/index_e.htm. En som jobber på et BMW verksted i Fredrikstad har spesialisert seg på BMW marine motorer og etter hva jeg har forstått så har han vært i kontakt med denne tyske forhandleren. Frank Lindberg, TK motor http://www.tkbil.no/1.html Lykke til! Redigert 7.Februar.2005 av knutsten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 7.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 heisann, kom over denne i dag; Bmw deler Men du har kansje sett den? Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.