catano Svart 13.August.2016 Link til dette innlegget Svart 13.August.2016 Hei. Ja mener driftstimer Mvh Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Bitteliten Svart 26.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2017 Jeg har alltid trodd at Efoy var luktfri, men i dag oppdaget jeg endelig kilden til det jeg har trodd var diesel lukt ombord. Det lukter fra eksosen til Efoyen. En søtlig, kjemisk lukt. Ikke ulik diesel. Noen andre som kjenner denne luka? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 29.April.2019 Link til dette innlegget Svart 29.April.2019 Monterer den minste Efoy i motorrommet på Viknes nå. Er spent på resultatet. Kommer til å innstille mellom 12,5 og 13,4 volt. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 17.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2019 Overtok Efoy 80 etter min sønn som solgte båten sin. Har plassert Efoyen bakerst i lasterommet, fikk med kontrollpanelet og en tynn plastslange (utlufting?) og strømkabel. Men lurer på en ting: Koblingen til metanolkanna ser ut som en skrutopp; Skal det ikke være en tynn slange fra denne og ned i kanna? Har sporet opp forhandler av orginal kanne (10 liter) og vil teste ut vidunderet etter helga. (Det som er kommet frem av erfaringer osv. hittil, er at enheten ikke tåler minusgrader uten å være tilkoblet batteriet, så det blir å ta den hjem i vinterhalvåret.) På bruksanvisningen (på nettet) kommer det frem at det må fylles på ‘startveske’ før den settes igang... Noen som kan forklare litt om dette? Kommer tilbake med erfaringer om lading og forbruk av metanol etter hvert. (Spennede å se om den takler 500 Ah batteribank blybatterier...) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Bitteliten Svart 18.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2019 Mener å huske at det er slange fra lokket og ned i kannene du kjøper Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 18.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2019 Bitteliten skrev 27 minutter siden: Mener å huske at det er slange fra lokket og ned i kannene du kjøper Stemmer. Kannenen har denne støpt fast i toppen. Når du skrur av lokket på ei ny kanne ser du at det går et plastrør derfra til bunnen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.