Skin Startet 2.November.2004 Link til dette innlegget Startet 2.November.2004 I maualen til ekkoloddet mit står det anbefalt å bruke spesial bunnstoff til å stoffe svingeren. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt dette stoffet? Det skal vistnok være vannbasert. Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 2.November.2004 Link til dette innlegget Svart 2.November.2004 Har du en hekksvinger i plast? I såfall har jeg med hell i flere år benyttet spray for drev. Svart tyntflytende. Etter en sesong uten bunnstoff på svingeren hvor den var overgrodd, har jeg nå ikke hatt groing overhodet. Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Skvulpen Svart 2.November.2004 Link til dette innlegget Svart 2.November.2004 Jeg har behandlet svingeren på samme måte som skroget for øvrig, dog bare ett strøk primer, og så vanlig selvpolerende bunnstoff. Har hørt at noen fraråder å stoffe svingeren, de mener kanskje det svekker signalet? Etter min mening må det være bedre med et tynt lag bunnstoff, enn en klase med slim og rur utover i sesongen, det må da svekke signalet enda verre enn bunnstoff? Jeg har i alle fall aldri merket noe signalproblem, og svingeren er groefri hele sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Skin Svart 2.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.November.2004 Nei, det er en gjennomgående bronse giver fra Raymarine. Det er mulig Raymarine advarer mot vanlig bunnstoff for å få folk til å kjøpe deres eget, men jeg vil nødig ta noen sjanser. Jeg kan heller ikke se at Raymarines sitt bunnstoff er å oppdrive. Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 2.November.2004 Link til dette innlegget Svart 2.November.2004 Jeg har også gjennomgående bronsesvinger, og påfører et strøk med bunnstoff når det er nødvendig. Ingen groing, og merker heller ikke noe negativt på loddet. Sitér dette innlegget Link to post
MVH Svart 3.November.2004 Link til dette innlegget Svart 3.November.2004 Var innom en båtutstyrbutikk i USA for en del år siden. Der fikk jeg kjøpt en liten flaske med dette spesielle bunnstoffet for ekkolodd givere. Det fungerer utmerket. MEN jeg har aldri sett det i handelen her i landet. MVH Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.