Livsglad Startet 23.April.2011 Link til dette innlegget Startet 23.April.2011 (redigert) Jeg har montert den nye digitale regulatoren til min Eber d4 varmer. Selv om jeg stiller inn ønsket temp på 32 grader gir ikke varmeren full effekt og blir bare gående å putre rundt 20 grader. Noen som har et godt råd? Redigert 23.April.2011 av Livsglad (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.April.2011 Link til dette innlegget Svart 23.April.2011 I følge importøren kan det skille opptill 8 grader mellom vist temperatur og faktisk temperatur. Det er mulig å sette på ekstern sensor Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 23.April.2011 Link til dette innlegget Svart 23.April.2011 Du har nok koblet nokre ledninger feil Eg gjorde samme bommert. Husker da ikke hvilke eg måtte koble om eller om eg tok vekk en ledning. Studer nøye ledningene. Eg kan prøve huske ta bilde av min kobling med farger i morra for eg har enda ikke koblet dette ferdig. :) Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Livsglad Svart 23.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2011 (redigert) Til Birchwood 33: Takk for svar, jeg mener at jeg har koblet etter skjema, men dersom du kunne vist et bilde hadde det vært kjempefint. Redigert 23.April.2011 av Livsglad (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 23.April.2011 Link til dette innlegget Svart 23.April.2011 Skal prøve å huske dette. Eg hadde nøyaktig samme problem. Den tuslet og gikk på alt for lav temp. Den varmet bra en stund så sakket den av selv om termostaten stod på full mating. Problemet nevnt først her blir du ikke kvitt uten en annen eller ekstra temp føler. Feks den originale som du sikkert demonterte når du monterte digital panelet. min står på 25-26 grader da sakker den ned og legger seg på ca 21-23 så noen grader feil Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Shalom Svart 23.April.2011 Link til dette innlegget Svart 23.April.2011 Hallo! Kjenner igjen denne.. Feilen skyldes et tvetydig koblingsskjema. Du må koble på den grå ledningen. Når man leser monteringsveildeningen virker det som at denne er valgfri (svensk tekst). det er dårlig formulert. Her menes det at den skal kobles til ekstern sensor som i dette tilfellet er digitalmodulatoren. Hadde nøyaktig samme problem i fjor. Nå regulerer varmeren din på innsugsluften og den er relativt varm. Koble på den grå, så er du i gang. /Shalom Sitér dette innlegget Link to post
Mox Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Takk til Shalom! Etter å ha montert på den grå kabelen fungerer brenneren som den skal Sitér dette innlegget Link to post
Shalom Svart 5.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2011 Bare hyggelig! Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 6.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2011 Shalom; Jeg har studert koblingskjema og jeg er enig, dette var virkelig klønete dokumentert av Eberspächer. Det er bra at du kan dokumentere fasiten Shalom. Skal gå i båten å sjekke, hvordan jeg har gjort dette, er virkelig spent. Ebersprächer burde absolutt endre på denne bruksanvinsning for digitalmodulator 801. Sitér dette innlegget Link to post
Shalom Svart 12.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2011 Godt å se at min frustrasjon i fjor kan hjelpe andre. Enig at monteringsveiledningen bør skrives om. Til Eber sitt forsvar kan det sies at de var veldig imøtekommende når jeg "plaget" dem med diverse skannede koblingsskjemaer på all verdens språk. Mener at jeg til slutt fant feilen når jeg leste den engelske koblingsanvisningen. Den var dårlig oversatt til svensk. Og ja.. De er informert! God sommer! Nå letter vi snart anker for 4 uker ute. Får håpe vi ikke trenger Eberen for mye da. /Shalom Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.