Jump to content

Eberspächer digitalmodulator temperaturproblemer

Livsglad

Recommended Posts

Du har nok koblet nokre ledninger feil Eg gjorde samme bommert. Husker da ikke hvilke eg måtte koble om eller om eg tok vekk en ledning. Studer nøye ledningene. Eg kan prøve huske ta bilde av min kobling med farger i morra for eg har enda ikke koblet dette ferdig. :)

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Skal prøve å huske dette. Eg hadde nøyaktig samme problem. Den tuslet og gikk på alt for lav temp. Den varmet bra en stund så sakket den av selv om termostaten stod på full mating. Problemet nevnt først her blir du ikke kvitt uten en annen eller ekstra temp føler. Feks den originale som du sikkert demonterte når du monterte digital panelet. min står på 25-26 grader da sakker den ned og legger seg på ca 21-23 så noen grader feil

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Hallo!

Kjenner igjen denne..

Feilen skyldes et tvetydig koblingsskjema.

Du må koble på den grå ledningen. Når man leser monteringsveildeningen virker det som at denne er valgfri (svensk tekst). det er dårlig formulert. Her menes det at den skal kobles til ekstern sensor som i dette tilfellet er digitalmodulatoren.

Hadde nøyaktig samme problem i fjor.

Nå regulerer varmeren din på innsugsluften og den er relativt varm.

Koble på den grå, så er du i gang.

:thumbsup:

/Shalom

• 2 måneder senere...

Shalom; Jeg har studert koblingskjema og jeg er enig, dette var virkelig klønete dokumentert av Eberspächer.

Det er bra at du kan dokumentere fasiten Shalom. Skal gå i båten å sjekke, hvordan jeg har gjort dette, er virkelig spent. Ebersprächer burde absolutt endre på denne bruksanvinsning for digitalmodulator 801.

Godt å se at min frustrasjon i fjor kan hjelpe andre.

Enig at monteringsveiledningen bør skrives om.

Til Eber sitt forsvar kan det sies at de var veldig imøtekommende når jeg "plaget" dem med diverse skannede koblingsskjemaer på all verdens språk.

Mener at jeg til slutt fant feilen når jeg leste den engelske koblingsanvisningen. Den var dårlig oversatt til svensk.

Og ja..

De er informert!

God sommer!

Nå letter vi snart anker for 4 uker ute.

Får håpe vi ikke trenger Eberen for mye da.

/Shalom

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...