Octoplex Startet 24.April.2011 Del på Facebook Startet 24.April.2011 Hei. Jeg lurte på åssen det er og frakte en 14" på vanlig henger? noen som har gjort det før? skal fraktes ca 4-5 mil. Takk for svar på forhånd:) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brynjar Svart 24.April.2011 Del på Facebook Svart 24.April.2011 Så lenge du er innafor sidekantene på hengern, godt merka bak og du får den stroppa godt fast er det vel akkurat som hva som helst annet du har på hengern. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post Share on other sites More sharing options...
abbor Svart 24.April.2011 Del på Facebook Svart 24.April.2011 Putt et par bildekk under kjølen og stropp den godt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 24.April.2011 Del på Facebook Svart 24.April.2011 Lastsikrings regelen er: Hele lastens tyngde forover, halve bakover og til siden. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Alternes. Svart 24.April.2011 Del på Facebook Svart 24.April.2011 ikke noe problem å frakte på vanlig henger, gjør dette selv med min båt Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post Share on other sites More sharing options...
RanaPlast15 Svart 24.April.2011 Del på Facebook Svart 24.April.2011 Lastsikrings regelen er: Hele lastens tyngde forover, halve bakover og til siden. Er vel 1.5 ganger lastens tyngde forover viss eg husker rett fra teorien.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 24.April.2011 Del på Facebook Svart 24.April.2011 Mulig det på bil, men lastebil er det hele fremover og halve bakover og til siden. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
roeren Svart 24.April.2011 Del på Facebook Svart 24.April.2011 Jeg skjønner ikke: Hvis "hele lasten" er fremover, da blir det vel ikke noe igjen til bakover og til sidene?? Og "1,5 ganger lastens tyngde" - man har vel ikke mer enn 1,0 i alt?? Men dette er vel kankje helt dumt? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
NorSiglar Svart 24.April.2011 Del på Facebook Svart 24.April.2011 (redigert) Stroppene du sikrer med :-) Stroppene som sikrer forover skal tåle 1.5(1x eller i flynmaskiner så brukte vi 1g eller 10gangen) ganger det du sikrer. Og samme til sidene etc etc. red: Poenget er kolliderer du så skal ikke lasta komme flygende Redigert 24.April.2011 av NorSiglar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
roeren Svart 24.April.2011 Del på Facebook Svart 24.April.2011 Ja, da ble det med ett logisk! Mange takk! Har f. ø. fraktet trerobåter på vanlige flathengere ("husholdningshenger") til dels ganske langt. Når båten står på div. bildekk mot bunnen, og ikke på kjølen, er jeg trygg, og dette har gått bra (f. eks. Kr.sand - Kopervik og retur) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 24.April.2011 Del på Facebook Svart 24.April.2011 http://www.transportutstyr.no/no/c-156-Sikring-av-last.aspx Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.