Christensen Svart 16.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2011 Det var jaggu en fin rib!! gratulerer med ny båt!! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Smiley Svart 17.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Takker! Fikk testet den litt på fredag og lørdag. Jentungen kjørte nesten hele fredagen, og i går, lørdag, tok vi turen fra Rødtangen og over til Mølen. Det var ganske frisk vind, og Breiangen tøffet seg litt. Ikke på noen måte dramatiske bølger, men nok til at en slik liten tass får en utfordring. Kona og guttungen tok lille-rib`n, mens jentungen, bikkja og jeg kom etter med mob`n. Og vi var faktisk våtest når vi kom frem. Den lille hadde oppført seg eksemplarisk i sjøen, og de hadde uten problemer ligget i plan hele veien. Vi har satt på en eldre Yamaha 25hk(2t)på båten. Den er da ingen racer, men drar lett i plan med 4 i båten eller med ring bak. En perfekt kombinasjon for ungene tror jeg.... Jentungen tok endel bilder i går, så jeg skal se om jeg kan finne noen å legge ut. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Christensen Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Den var lekker, bare fikse reversen nå! Hehe. Så ut som den gikk veldig fint i sjøen også!! Lekkert med tredetaljene og det store rommet baki! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Sturee Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Hva har den kostet til sammen nå da, uten motor? Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 17.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Den var lekker, bare fikse reversen nå! Hehe. Så ut som den gikk veldig fint i sjøen også!! Lekkert med tredetaljene og det store rommet baki! Ahaa... Det var dere som hadde snakket med Fruen, PM og Nina om den før jeg kom til Mølen tenker jeg...?? Ja den gikk fint i vannet syntes jeg også. Vekta tror jeg forøvrig er et par hundre kilo eller så. Legger ut noen bilder selv om dere allerede har sett den.....: Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Smiley Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Hva har den kostet til sammen nå da, uten motor? Totalprisen uten motor havnet da rett under 30.000,- De siste 5K kom litt uforutsett, men fortsatt en svært billig båt! Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
AndreasB Svart 28.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 Dette gjorde at jeg ble litt gira med tanke på å bestille en liten RIB selv. Har allerede vært i kontakt med Transeboats og fått proforma faktura på en RIB-320 til en pris jeg synes er overkommelig. Det eneste som gjør meg usikker på om jeg skal gå videre med bestillingen er blant annet disse uforutsette kostnadene som du nevner. Kunne du gått litt mer i detalj med tanke på følgende: 1. Tok du kontakt med havn i Drammen i forkant for å avtale levering der, eller ga du kun beskjed til Transeboats om at du ville ha den levert til havna der for så å få beskjed fra ekspeditøren der når den ankom? 2. Kostnadene. Kan du spesifisere hva dette var? Vil jeg havne på ca. de samme kostnadene som deg, selv om jeg bestiller en betydelig mindre båt? Håper du tar deg tid til å forklare litt mer :) Andreas Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 28.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2011 (redigert) Klart jeg skal forklare! :-) 1. Nei jeg avtalte bare med Transeboat om transport til Oslo Havn, som var nærmeste anløp for containerskip. At min transport ble videreført til min hjemby Drammen er tilfeldig da hovedkontoret til Holship (speditøren) da tydeligvis ligger her. Hadde jeg bodd f.eks. i Hamar, så hadde jeg iflg. Holship også måttet hente båten i Drammen. Den var sendt i samlecontainer med andre varer til Norge. Holship ringte meg en snau uke før ankomst og informerte om at containeren ville bli tømt/sortert i Drammen. 2. Tilleggskostnadene er "CISF" 492,70$: Chinese Import Service Fee og er beskrevet slik: "CISF is the service fee charged for the goods imported from China by Transportation Company at the destination port. The amount is decided by Transportation Company. For calculation and details please consult your transportation agent." Litt Googling forteller meg at Transeboats som leverandør burde kunne fortelle litt om utregningen av "CISF". denne skal vissnok være mulig å forhandle om med fraktagenten i Kina. "THC" kr.1811,-: Terminal Handling Charges. Terminalhåndteringskostnader i Norge. Om disse er basert på antall kolli, volum eller vekt aner jeg ikke. Da jeg spurte om de forskjellige forkortelsene i mail til Holship fikk jeg dette svaret: "CISF (Chinese Import Servic Fee) skal iflg. vår agent i Qingdao betales av den norske importøren. THC (Terminal handles Charges) er våre kostnader for å håndtere lasten via vår terminal." Hvorfor ikke disse er inkludert i fraktomkostningene aner jeg ikke. Jeg hadde det også litt for travelt med å få ut båten til å undersøke det nærmere. Jeg er ganske sikker på at f.eks. Holship kan gi deg ganske greie svar på hvordan dette regnes ut om du tar kontakt med de. Om du vil så kan du få kontaktinfo på IM av meg. Var forresten innom Bakken motor i dag og kikket på deres Oceanrunner 420. Helt identisk å se på i glassfiberdetaljene, men med en annen design på fenderlist på pontongene. Kunne også se ut som finishen på gelcoaten på deres båt var hakket dårligere. Jeg forsøkte å få en pris på bare båt (de hadde pakke med båt + 30hk Mercury til 94.000,-) men det ville de ikke ut med. Solgte bare premonterte pakker sa de..... Redigert 28.Juli.2011 av smiley (see edit history) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
AndreasB Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Tusen takk for svar! Jeg skal undersøke litt rundt frakthåndteringen før jeg eventuelt slår til. Forstår det jo sånn at du er veldig fornøyd med din, så dette frister veldig :) Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 3.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Veldig fornøyd! Tenkte jeg skulle ta inn flere etter hvert for salg. Vil komme til å prøve å få solgt "storebåten" også nå, for så å ta inn en 520 til eget bruk. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Sturee Svart 4.August.2011 Link til dette innlegget Svart 4.August.2011 Synes også dette lyder fristende. har sendt deg en IM, er bare 14 og er ikke mye pappa gidder å styre med sånt, men dette var jo en utrolig fin båt og om jeg kunne fått en slik til under 30 hadde det vært utrolig kult. Sitér dette innlegget Link to post
alfa bergen Svart 9.August.2011 Link til dette innlegget Svart 9.August.2011 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29981051 Er ikke dette samme båten? Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 10.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2011 Nei, men om du kikker på 420-utgavenhos samme forhandler så er den tilsynelatende identisk. Alle glassfiberdetaljer er identiske, men det er en litt annen og grovere struktur i duken på pontongene, samt at den har en annen og enklere fenderlist. Båtene er pakket inn i samme kinesiske presenning som min var. Jeg stakk innom forhandler og kikket, samt spurte om pris for bare båt. Pris på ren båt fikk jeg ikke,da de kun hadde tatt in 4-5 stykker og premontert motor på de. Men den er jo da annonsert for 94.900,- med Merc. 30hk. Denne motoren selges hos samme forhandler for kr. 41.000,- Rask hoderegning gir da altså ca. kr. 54.000,- for ren båt!!! Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Smiley Svart 25.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Da er jeg i gang igjen.... Mob-båten er solgt og forhandlinger er i gang om en 520 fra samme produsent som sist. Det er endel detaljer jeg ønsker å endre på den modellen som er aktuell, men det er intet problem. De gjør alle de endringer jeg ønsker. Skulle egentlig ha bestilt 2stk, for da hadde jeg fått tilsendt i egen 20" container. Iflg. produsenten så er dette sikrere enn BULK. Men det gikk bra sist, så det går nok bra igjen..... :-) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Ronald Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 Du får holde oss orientert om hvordan forhandlingene går. Kanskje det dukker opp noen som vil ha nr 2, og vips så har du fylt containeren... Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 25.April.2012 Link til dette innlegget Svart 25.April.2012 IM er sendt..jeg er interessert i nr 2;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.