Jump to content

Bærbar VHF til under 2000, hva er å anbefale?


Nidelv-28

Recommended Posts

...Skjønner ikke helt hvorfor enkelte absolutt skal spare en båtlapp på sikkerhetsutstyr ombord. Å ha en håndholdt VHF som har under 5 watt effekt, og som ikke tåler å gå i sjøen?

Hvis du leser innlegg #20 en gang til, skjønner du kanskje. Jeg føler at en fastmontert VHF i liten båt er nok. At jeg fikk en kombinasjon av Maritim VHF OG amatørradio i samme slengen til så lav pris, synes jeg var greit.

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

...At jeg fikk en kombinasjon av Maritim VHF OG amatørradio i samme slengen til så lav pris, synes jeg var greit.

 

Men du har ikke fått en "Maritim VHF". Den er ikke godkjent som sådan, og du har ikke lov til bruke den til det.

 

...Jeg personlig, mener at en vanntett VHF av god kvalitet er noe av det viktigste man tar med seg hvis man skulle være nødt å forlate skuta (og dermed den stasjonære VHF)...

 

Det er jeg helt enig i. Og med god kvalitet følger at apparatet er ment for akkurat den type bruk, dvs godkjent for bruk i den maritime mobile VHF-tjenesten.

Link to post
Share on other sites

... personlig, mener at en vanntett VHF av god kvalitet er noe av det viktigste man tar med seg hvis man skulle være nødt å forlate skuta (og dermed den stasjonære VHF)...

Ikke uenig i det.

 

...Men du har ikke fått en "Maritim VHF". Den er ikke godkjent som sådan, og du har ikke lov til bruke den til det.

Tror det sto mellom linjene i tidligere innlegg. Dette er IKKE ment som en oppfordring til hvermannsen å kjøpe slikt utstyr! Men som radioamatør oppfyller det flere av mine behov. 2 meter, 75 cm OG mulighet til å bruke f.eks. VHF-kanaler, samt CB-bandet på 400 MHz :-)

Hadde båten min vært noe større enn skarve 20 fot, ville jeg ha hatt PLASS til separate apparater :-) :thumbsup:

(Den er ellers lastet til plimsollermerket med all mulig annen leamikk!)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...