Framtia Svart 4.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 717 båter påmeldt nå, og påmeldingsfristen (med normal startavgift) er utsatt til 8/5. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
moosewine Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 Det virker ikke som om det hjalp så veldig å utvide fristen...742 påmeldt nå. Sitér dette innlegget . Link to post
HCO Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Jeg var så heldig å få være med som mannskap hos Allan E i fjor, og han rattet oss inn til en 5. plass i Tur3 (LYS uten spinnaker, om jeg husker riktig). Jeg ser at Allan dessverre har valgt å ikke delta i år, og lurer derfor på om det er noen andre som har lyst på ekstra mannskap og/eller ballast? Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
Allan E Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 HCO får de beste skussmål. Han kan anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
HCO Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Takk for hyggelig referanse, Allan. Jeg krysser fingrene for at jeg "får hyre" denne gangen også. Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
moosewine Svart 11.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2011 Da er det under en uke til start. Vi seiler innover på mandag og tirsdag og gleder oss skikkelig til å få en fin tur : ) Hvordan gikk det HCO? Fikk du hyre? Sitér dette innlegget . Link to post
Careka Svart 11.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2011 Lykke til Moose Vis dem hekken. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Framtia Svart 11.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2011 Vi er også i god rute, en del komplettering av utstyr gjenstår, og så har jeg fått beskjed om å rydde båten for alt unødvendig. Har sikkert 40 kg verktøy ombord, og mye annet som må på land. Gleder meg skikkelig. Starter før deg Moosewine, og skal vinke når dere passerer. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Faxen Svart 11.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2011 Er det noen som trenger mannskap, så si ifra. Har alltid drømt om å være med på Ferderen, men har ikke fått sjansen. Har seil mye modellseiling, så jeg vet hva som gjelder. Kan kanskje "hjelpe" en hobbyseiler. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
ravddo Svart 11.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2011 Jeg har jukset litt i år og lagt båten på Nøtterøy hos en tideligere kolega. På onsdags ettermidag reiser jeg østover og tar båten inn til Oslo i løpet av torsdag. Fikk en fantastisk tur inn til nøtterøy forrige helg. Er nå på jobb og ligger i Bodø med full sommer. Skal bli gøy å seile neste helg! Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
HCO Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 Hvordan gikk det HCO? Fikk du hyre? Nei, dårlig med "jobbtilbud" tross attesten fra Allan. Er fortsatt klar for å seile, om noen skulle trenge litt ekstra muskler ved vinsjen. Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
moosewine Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 Skal diskutere litt med mannskapet, er i utgangspunktet fullt men seilerfaring er alltid velkomment. Du hører fra meg! Sitér dette innlegget . Link to post
Herr Felle Svart 13.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2011 Vi trenger sårt 3-4 ekstra ombord. Har fått melding om forfall fra flere av de faste. Båten er en ILC 40 og vi seiler lys-klasse over 1.42. Om du er interessert, send IM så tar vi det derfra. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2011 Tok en titt på startlisten, det er vel samme klasse Kong Harald har stilt i tidligere, Stiller han ikke til start i år? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Herr Felle Svart 13.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2011 Ja kongen har seilt i denne klassen (og ORC/IRC) tidligere. Vet ikke noe om hans ambisjoner videre. Fram 16 er jo solgt og ingen ny Fram er i sikte. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2011 du får se om du finner han på KNS mannskapsbørs :-). Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
HCO Svart 13.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2011 Da ordnet det seg i år også, jeg har fått hyre hos Herr Felle. Alt ordner seg på Baatplassen. Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
moosewine Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Det var bra! Jeg har akkurat lagt båten min på utsiden av Herr Felle til vi tar siste etappe på torsdag. Så da sees vi kanskje : ) Sitér dette innlegget . Link to post
Vidar B Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Ikke mye positivt å si om været kommende helg i følge Yr. Ved Drøbak regn og lite vind! Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Ikke mye positivt å si om været kommende helg i følge Yr. Ved Drøbak regn og lite vind! Blir bedre utover natta ... og fjorden :-) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Jeg synes ikke det ser så aller verst ut, man det er nok viktig å komme seg ut Drøbaksundet før det blir kveld. OSLO: OSCARSBORG: BOLÆRNE: Litt regn tåler vi så lenge det blåser! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
quantumduck Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Noen som vet om det blir publisert mer detaljerte kart over strømforholdene etterhvert? Det som ligger under «Avansert kart» på yr.no er ganske grovkornet, og det som ligger på retro-site'n (http://retro.met.no/kyst_og_hav/ytreoslo_anim.html) er mildt sagt litt utydelig. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 du kan enkelt få strømdata for bestemte lokaliteter her. Men hvor gode disse dataene er er jeg usikker på. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
moosewine Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Tror nok det kan bli bruk for Code0en til helga : ) Sitér dette innlegget . Link to post
quantumduck Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 du kan enkelt få strømdata for bestemte lokaliteter her. Men hvor gode disse dataene er er jeg usikker på. Det var jo ikke dumt, har fortsatt litt å utforske på yr skjønner jeg ... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.