Jump to content

Hvem kan lage hydraulikkslanger?


Krsand

Recommended Posts

Er det noen som har ett tips om hvem som kan lage eller fikse slanger

til powertrim? slangene består av 5mm rør i hver ende, og fleksibel slange i midten.

Skulle gjerne ha skiftet ut den feksible delen, da denne sannsynligvis ikke holder

nok en sesong. Har vært hos 3 firmaer i Krsand,

og ingen kan/vil hjelpe. Det ser ut som om den fleksible delen på en eller annen

måte er sveiset til røret(som er syrefast). Det må vel kunne finnes en eller annen

Petter Smart som kan klare å få dette til? Slangene kan visstnok skaffes fra

produsent, men koster ca kr.2000,- pr stk. Og det er 4 stk av dem.

Syntes det var i drøyeste laget.

 

dsc_0324.jpg

 

dsc_0325.jpg

Link to post

jeg har brukt tess til å lage hydraulikkslanger til mercruiser drevet jeg hadde på forrige båt. Slangene skulle tåle 200bar men røk i kobling gang på gang når jeg hadde full pådrag og tiltet opp drevet for optimal justering av båten...

De fikset ny slange hver gang kostnadsfritt men kjedeligt at de aldri greide å lage slange som holdt, motor og motorrum ble ikke strøkent lenge etter noen liter hydraulikkolje sprutende rundt :confused:

 

Tror problemet dems var at kobling de brukte var litt for stor for slangen slik at corden i slangen ble strekket ...

Link to post

Dette ser for meg ut som dobbeltflenset bremserørsnipler til bil. Dimensjonen skulle også tilsi dette. Om du ikke er avhengig av stålrørene, ville jeg ta kontakt med er bremseverksted for å høre om de kunne hjelpe deg med slanger på presset rør. Syrefast tror jeg ikke de kan levere, men deg gir deg i allefall et pusterom til du får tak i noen som er tilnærmet likt de originale.

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post

Jeg fikk laget en tilsvarende slange på Hydroscan i Halden i fjor. Rør med nippelkobbling i ene enden og to bajonettkobblinger i andre. De presset tilogmed på de gamle kobblingene for å være sikker på at de ble riktige (var noe tommemål) og fordi jeg skulle slippe å vente på bestilling/betale mer enn nødvendig. Kobblingene var like fine, det var slangen som var slutt. Dette var en diesel slange fra/til pumpa, men i følge de var det ikke noe problem med hydraulikkslanger heller. Tror jeg betalte 3-4oo,- for jobben. Hydroscan Halden: 69 18 48 20

Link to post

Har du vært hos Slettebøe?

Proffpartner Torjesen?

Magne Gitmark i Lillesand?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Har selv sliti litt med noen lignende saker. De fleste som driver med slanger til industri og anlegg bruker metriske dimensjoner og ofte bare høytrykksslanger. På disse drevene er det vel stålomspunnede mellomtrykksslanger med krympekoblinger i syrefast. 1/4" eller noe, iallefall tommegjenger, nøkkelvidden er vel 3/8" eller 7/16". Dette er ganske ukurrant innen norsk industri. GH fittings har muligens hardware du trenger, så er det bare å finne en som kan swagge på koblingene med de rette diene........

http://viewer.zmags.com/publication/5640a2ad#/5640a2ad/1

Lykke til :thumbsup:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...