Jump to content

Dårlige klistremerker fra RS

Fjellbonden

Recommended Posts

Jeg har ett spørsmål her. Om man ikke er medlem, men ringer RS for bistand.. Og får regning på redningsoppdrag. Dekker ikke de fleste forsikringer denne egenandelen ?

Blei nettopp taua til Ålesund frå Ulsteinvik med redningsskøyta, motorhavari i havn.

Kan ikkje sjå at her er noko å hente på forsikringa mi i alle fall. Er i tillegg medlem av RS. Nokon med andre erfaringar?

Redigert av Burgermeister (see edit history)

Klipt fra facebook : Redningsselskapet: Vi og ikke minst leverandøren av merkene beklager dette. Nye merker kommer med "Trygg på sjøen" om ikke mange dagene.

tirsdag kl. 14:36 · Liker

Flott, da skal merkene med dårlig kvalitet få ligge ubrukt til nye dukker opp :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Kan ikke si de er vakre, men er plassert på glasset i vindskjermen så det tar ca 5 sekunder å fjerne de uten varige men.

Ja menn om du har satt de på vindskjermen, så er det vel for at du har tenkt at de skal stå der og ikke for at de er lette å ta bort. :giggle:

Merkene er like store og blir ikke noe penere selv om de er lette å ta bort. :crazy:

Jeg mener forøvrig at de ikke er så lette å ta bort. Om de blir satt på gelkoaten samme plass år etter år etterlater de seg ett varig merke.

Det blir en forhøyning i gelkoaten akkurat der merket har stått, gelkoaten rundt slites litt ned etter årenes løp, men det gjør det selvfølgelig ikke under merket.......

Det hadde holdt med et merke på 5 x 5 cm med RS + kors-symbolet evt. årstall under. Helst i en transperant plastfolie slik at kunn bokstaver, symbol og tall som blei synlig.

En kunne evt. få bestilt i andre størrelser om ønskelig..... ( Gratis for det er jo reklame )

Redigert av Finn Erik (see edit history)

Man bør i hvertfall ikke la være å melde seg inn pga klistremerker som falmer

Helt enig, men vi må passe på så ikke RS blir smittet av samme moralen som de som lager og omsetter dieselslanger som lekker etter et år.

Jeg er kanskje noe konservativ, da jeg er sterk motstander forandringer kun for forandringens skyld.

På båten min står det nå 2010, da det kamle merket skinner gjennom fordi det nye er FORANDRET!!!!

En annen ting er at jeg hører rykter om at noen går RS bittelitt i næringen............

Jeg mener forøvrig at de ikke er så lette å ta bort. Om de blir satt på gelkoaten samme plass år etter år etterlater de seg ett varig merke.

Det blir en forhøyning i gelkoaten akkurat der merket har stått, gelkoaten rundt slites litt ned etter årenes løp, men det gjør det selvfølgelig ikke under merket.......

Du argumenterer fortreffelig for å ha merkene på glasset i vindskjermen. :thumbsup:

Drar av det gamle merket og setter på de nye på kun kort tid.

Klipt fra facebook : Redningsselskapet: Vi og ikke minst leverandøren av merkene beklager dette. Nye merker kommer med "Trygg på sjøen" om ikke mange dagene.

tirsdag kl. 14:36 · Liker

Hva er egentlig vitsen med å bestille nye merker?? vil disse blekne sakterer? går jo utifra at vi ikke vil få fjorårets merker om vi bestiller nye :confused:

har meldt meg ut av dette selskapet, da jeg er garantert å få en regning utover 3 timer uansett! og da vil det bli billigere å hyre en taxibåt om jeg skulle få stopp!

KNS medlem

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...