bjorngb Svart 2.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2011 Det er vel ikke klistermerket som beviser at du er medlem? Går utifra at det ordner seg om en oppgir navn/adresse ved behov for hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 2.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2011 neida. medlemskortet. og når jeg har hatt behov for hjelp, har de vært svært opptatt av å vite forsikringsselskapet. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
strawberry Svart 2.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2011 Nesten litt fjollete å se at båter med 4-5 år gamle uoppdaterte merker ser "freshe" ut. Båten min er så vakker at den ikke kan bli besudlet med blasse og slappe klistremerker fra en ellers utmerket organisasjon! Send meg nye, gode, ASAP! Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Finn Erik Svart 2.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2011 Fester ikke merkene på båten (ikke de gammle heller) de er alt for store og ikke noe fine. Regner likevel med at jeg vil få hjelp om jeg trenger da jeg er medlem. Som sakt ser jeg ikke helt vitsen med å ha klistret de store stygge merkene på båten...... Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 2.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2011 Kan ikke si de er vakre, men er plassert på glasset i vindskjermen så det tar ca 5 sekunder å fjerne de uten varige men. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 2.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2011 (redigert) Med den kvaliteten dei har i år, så er dei snart samme farge som båten. Klipt fra facebook : Redningsselskapet: Vi og ikke minst leverandøren av merkene beklager dette. Nye merker kommer med "Trygg på sjøen" om ikke mange dagene. tirsdag kl. 14:36 · Liker Redigert 2.Juni.2011 av JGH (see edit history) Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Hansi Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Typisk. For å spare penger har de vel fått et knalltilbud på noen drittmerker som ikke vises etter 1 måned for så å få laget opp nye med bedre kvalitet. Noe som koster enda mer penger. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Jeg skjønner ikke hensikten med å lage ny design hvert år heller. Merkene kunne med fordel vært mindre i størrelse Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 (redigert) Jeg har ett spørsmål her. Om man ikke er medlem, men ringer RS for bistand.. Og får regning på redningsoppdrag. Dekker ikke de fleste forsikringer denne egenandelen ? Blei nettopp taua til Ålesund frå Ulsteinvik med redningsskøyta, motorhavari i havn. Kan ikkje sjå at her er noko å hente på forsikringa mi i alle fall. Er i tillegg medlem av RS. Nokon med andre erfaringar? Redigert 3.Juni.2011 av Burgermeister (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Klipt fra facebook : Redningsselskapet: Vi og ikke minst leverandøren av merkene beklager dette. Nye merker kommer med "Trygg på sjøen" om ikke mange dagene. tirsdag kl. 14:36 · Liker Flott, da skal merkene med dårlig kvalitet få ligge ubrukt til nye dukker opp Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Burgermeister Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Sjekka litt opp. Hadde fått det dekt dersom eg ikkje hadde vore i fast havn, dvs. same villkår som for RS. Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 ar vurdert å melde meg inn i RS. anbefales det eller? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Man bør i hvertfall ikke la være å melde seg inn pga klistremerker som falmer For meg er det helt utenkelig å ikke være medlem av Redningsselskapet. Sitér dette innlegget Link to post
Burgermeister Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Trur nok det er ein fordel den dagen du trenger hjelp. Får igjen ca. 300 på forsikringa også. Blir ikkje så gale då. Som eg skreiv i tråden trengte eg hjelp. Fekk då ein grei deal fordi den skulle til Ålesund allikavel. Tvila på eg hadde fått det uten medlemskap. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 (redigert) Kan ikke si de er vakre, men er plassert på glasset i vindskjermen så det tar ca 5 sekunder å fjerne de uten varige men. Ja menn om du har satt de på vindskjermen, så er det vel for at du har tenkt at de skal stå der og ikke for at de er lette å ta bort. Merkene er like store og blir ikke noe penere selv om de er lette å ta bort. Jeg mener forøvrig at de ikke er så lette å ta bort. Om de blir satt på gelkoaten samme plass år etter år etterlater de seg ett varig merke. Det blir en forhøyning i gelkoaten akkurat der merket har stått, gelkoaten rundt slites litt ned etter årenes løp, men det gjør det selvfølgelig ikke under merket....... Det hadde holdt med et merke på 5 x 5 cm med RS + kors-symbolet evt. årstall under. Helst i en transperant plastfolie slik at kunn bokstaver, symbol og tall som blei synlig. En kunne evt. få bestilt i andre størrelser om ønskelig..... ( Gratis for det er jo reklame ) Redigert 3.Juni.2011 av Finn Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 3.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Man bør i hvertfall ikke la være å melde seg inn pga klistremerker som falmer Helt enig, men vi må passe på så ikke RS blir smittet av samme moralen som de som lager og omsetter dieselslanger som lekker etter et år. Jeg er kanskje noe konservativ, da jeg er sterk motstander forandringer kun for forandringens skyld. På båten min står det nå 2010, da det kamle merket skinner gjennom fordi det nye er FORANDRET!!!! En annen ting er at jeg hører rykter om at noen går RS bittelitt i næringen............ Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Jeg pleier ikke klistre på disse merkene, men jeg har jo klistret på registreringsnummeret. Et sølvgrått merke. Det er desverre ikke mye bedre det. Dette blekes ikke, men det løsner litt her og der. Ganske enkelt veldig stygt. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Jeg mener forøvrig at de ikke er så lette å ta bort. Om de blir satt på gelkoaten samme plass år etter år etterlater de seg ett varig merke. Det blir en forhøyning i gelkoaten akkurat der merket har stått, gelkoaten rundt slites litt ned etter årenes løp, men det gjør det selvfølgelig ikke under merket....... Du argumenterer fortreffelig for å ha merkene på glasset i vindskjermen. Drar av det gamle merket og setter på de nye på kun kort tid. Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Du argumenterer fortreffelig for å ha merkene på glasset i vindskjermen. Eller for å ikke sette de på i det hele tatt Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Klipt fra facebook : Redningsselskapet: Vi og ikke minst leverandøren av merkene beklager dette. Nye merker kommer med "Trygg på sjøen" om ikke mange dagene. tirsdag kl. 14:36 · Liker Hva er egentlig vitsen med å bestille nye merker?? vil disse blekne sakterer? går jo utifra at vi ikke vil få fjorårets merker om vi bestiller nye har meldt meg ut av dette selskapet, da jeg er garantert å få en regning utover 3 timer uansett! og da vil det bli billigere å hyre en taxibåt om jeg skulle få stopp! Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Fjellbonden Svart 15.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2011 vil disse blekne sakterer? Fikk de nye merkene i dag. Syns jeg må gi de en sjanse ved å sette de på og hvis disse holder er jeg fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 15.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2011 Er nylig blitt medlem i RS Så får jeg bare ta de klistremerkene jeg får Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 15.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2011 Fekk også nye merker i dag. Jeg syntes de nye også såg solbleket ut, når jeg tok dem ut av posen , men har nå klistret dem på, så vil tiden vise hvor lenge de holder fargen denne gangen. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 15.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2011 Har dere klaget for å få nye, eller er det noe som blir sendt ut til alle?? (Jeg også lot være å klistre dem på da jeg leste om falmingen) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 15.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2011 De kom sammen med kystguiden. Jeg har bare klaget via BP, men det må da være godt nok...... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.