Suzuki Startet 5.November.2004 Link til dette innlegget Startet 5.November.2004 Dagens spørsmål er ganske så enkelt. Eller kanskje ikke ? Trenger hovedsikringstavle til Jokeren, og jeg TROR jeg vil handle ferdige "moduler" med bryterpaneler. Hva anbefales. Er forberedt for at kvalitet koster, så inntil en hvis grense er det greit nok. Krav: Stående paneler, 5 eller 6 kurser pr panel. Lysdiodeindikering, ikke insrumentlamer ( 2wx5kurser x 24 timer = for mye ) Ikke nedlesset med yalla-opplegg ( visere, uttak for 12V osv) Tilgjengelighet. Gjerne slippe å bestille dette enkeltvis fra Kuala Lumpur.. Tips ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bliss X Svart 5.November.2004 Link til dette innlegget Svart 5.November.2004 Dagens spørsmål er ganske så enkelt. Eller kanskje ikke ? Trenger hovedsikringstavle til Jokeren, og jeg TROR jeg vil handle ferdige "moduler" med bryterpaneler. Hva anbefales. Er forberedt for at kvalitet koster, så inntil en hvis grense er det greit nok. Krav: Stående paneler, 5 eller 6 kurser pr panel. Lysdiodeindikering, ikke insrumentlamer ( 2wx5kurser x 24 timer = for mye ) Ikke nedlesset med yalla-opplegg ( visere, uttak for 12V osv) Tilgjengelighet. Gjerne slippe å bestille dette enkeltvis fra Kuala Lumpur.. Tips ? Suzuki Tja .. Malfix har noen greie bryterpaneler med automatsikringer (ikke lysdioder men ..) Hadde planer om å lage nytt panel i fjor da jeg trengte flere kurser, men endte opp med panelet til Malfix. Sitér dette innlegget Link to post
Skin Svart 5.November.2004 Link til dette innlegget Svart 5.November.2004 Disse BEP panelene fra Maritim er jo krem da, men de fås kun i 4 og 8 kursers utførelse. Jeg har selv 4 kursers varianten ombord og er svært fornøyd! Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 5.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2004 De BEP panelene var skikkelig flotte. Akkurat det jeg er på jakt etter.. Men 840 kr da gitt.. x2 og greier... Hmmm.... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Skipper Worse Svart 5.November.2004 Link til dette innlegget Svart 5.November.2004 Tilgjengelighet. Gjerne slippe å bestille dette enkeltvis fra Kuala Lumpur.. Kanskje en god ide. Bestill delvis slik at hver forsendelse er verd under NOK 200. Da er det mva-fri innførsel. Men du må for all del ikke bestille over nettet fra Kuala Lumpur. Da får du Lotus på nakken, jfr. tråden om "hev tollgrensa nå". Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Brutus Svart 5.November.2004 Link til dette innlegget Svart 5.November.2004 Hvis det ikke er så nøye med fancy design og slikt, så har jo Biltema bryter panel med aut.sikringer helt fri for målere og sig.tenner uttak. Det koster bare 229.- for stående med 6 kurser x 10A. Hvordan kvaliteten er vet jeg ikke,men det er jo så rimelig at det er verd et forsøk.... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.November.2004 Link til dette innlegget Svart 5.November.2004 Hej Suzuki ! det fanns ju en fin Bryterpanel i 'fyndlådan' på Öppet Varv i Henån................... var du redd Jokern skulle få slagside annars innehöll ju den allt sikkert 40 brytere........................... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
OdinIII Svart 6.November.2004 Link til dette innlegget Svart 6.November.2004 Blue sea har bra bryterpaneler, har brukt de i noen båter og er meget fornøyd Har sett at tilgjengeligheten øker Swang og Ilerød har på lager og Leif A Strøm har en del pålager www.bluesea.com Hilsen Cato Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 6.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2004 Blue sea har bra bryterpaneler, har brukt de i noen båter og er meget fornøyd Har sett at tilgjengeligheten øker Swang og Ilerød har på lager og Leif A Strøm har en del pålager www.bluesea.com Hilsen Cato Spana på disse du nevner i dag. Med en pris på 4200,- NOK for en passende størrelse, utgår det maksimalt Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Suzuki Svart 6.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2004 Hej Suzuki ! det fanns ju en fin Bryterpanel i 'fyndlådan' på Öppet Varv i Henån................... var du redd Jokern skulle få slagside annars innehöll ju den allt sikkert 40 brytere........................... Husker den, hadde VELDIG lyst. Men hadde problemer med målene ( 40x30 cm ) samt at jeg neppe trenger 45 sikringskurser... Dessuten kostet det over 2500,- om jeg ikke husker feil... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 6.November.2004 Link til dette innlegget Svart 6.November.2004 Husker den, hadde VELDIG lyst. Men hadde problemer med målene ( 40x30 cm ) samt at jeg neppe trenger 45 sikringskurser... Dessuten kostet det over 2500,- om jeg ikke husker feil... Suzuki nej man trenger vel 10- 15 maks........men du hade ju haft 30 ledige för kommande digser o dupeditter...................... husker ikke vad den kostade, bare att den var veldi stor Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mini Svart 6.November.2004 Link til dette innlegget Svart 6.November.2004 Sjekk hva Retronic kan levere, de leverer til flere båtbyggere. Husker ikke adressen, men du finner den www.retronic.no på denne adressen. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 15.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 noen som veit om ei side med HELLA priser på nett ? Finner ikke priser i det hele tatt på disse, ser ganske greie ut. Og HELLA er vel ikke det dårligste som finnes akkurat ?? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
GeirKS Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Er ikke BEP marine produktene veeeeldig like de gamle Hellamarine produktene? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 15.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Er ikke BEP marine produktene veeeeldig like de gamle Hellamarine produktene? GeirKS Jo. Veldig. Maritim har noen no-name paneler, som ser bra ut. Erfaringer ?? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
GeirKS Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Hva med noen Carlingswitch-brytere, som du setter inn i en passende plate av teakfiner eller annet materiale? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 15.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Hva med noen Carlingswitch-brytere, som du setter inn i en passende plate av teakfiner eller annet materiale? GeirKS Pokkers mye jobb. Men tanken er tenkt.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
GeirKS Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Ikke hvis du bestiller plata i eloksert aluminium fra et passende mekanisk verkted, men så var det prisen da... GeirKS -Heller mot BEP fra Maritim. Penger er kun papir... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 15.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Det finnes et firma som lager sånne "panelfronter". Kan få de i ulike materialer, med screentrykk og det hele. Noen som husker disse ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Amorosa Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Det finnes et firma som lager sånne "panelfronter". Kan få de i ulike materialer, med screentrykk og det hele. Noen som husker disse ? Suzuki Det er vel denne du tenker på Retronic Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 15.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Det er vel denne du tenker på Retronic Nei, et tysk firma... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
OT-flyktning Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Det finnes et firma som lager sånne "panelfronter". Kan få de i ulike materialer, med screentrykk og det hele. Noen som husker disse ? Suzuki Har laget mitt panel med - hovedsakelig - Carlingswitch og 'Frontplattendesigner. Skriften blir frest, prisen tror jeg ble kr 500 eller vel så det, husker ikke. (Kommer jo mye an på størrelse) Sitér dette innlegget Link to post
kjetor Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Har nettopp laget nytt dasjbord i min Viksund Goldfish Brukte panel fra maritim Art.nummer: 10036-07 Pris: 230,- 6 brytere m/automatsikringer. Mål: H=165mm x 115mm Til plate ble det brukt uknusbart plexiglass m/ pålimt folie.Folie leveres i valgfri struktur fra reklameskilt firma. Pris plate 6mm 40x60 cm 240,- med folie. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 Jeg laget min front på PCen. Mailet til et firma som lager bilreklame, og de kjørte det ut som et klistremerke. Da var det mulig å lage spesialtilpasset grafikk, og font etter ønske. For å beskytte klistremerket mot slitasje la jeg et lag gjennomsiktig kontaktpapir utenpå. Som brytere kjøpte jeg kombinerte brytere/sikringer (E.T.A. circuit breakers fra ELIS Elektro) Da har jeg en bryter som også fungerer som sikring per kurs, hvis det er flere forbrukere på kursen har jeg separat on/off bryter til hver forbruker. I tillegg ligger det en hjemmeloddet lysdiode for hver kurs. (Neste gang skal jeg lodde inn større motstand, mannskapet klagde over diskobelysning på frivakta...) Hele herligheten er montert inn i en 30*40 cm elektroboks (som DU sikkert får tak i mye billigere enn JEG gjorde) Et helvete å demontere når det skal gjøres noe, men så er det tett når Neptun raser. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Suzuki Svart 15.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 ELIS - smart tips. Handler med de i jobbsammenheng.Har et fintflott stålskap i båten, potte tett med pakning i døra osv. Tenkte å bruke dette videre, men da med noe annet enn 220V brytere til å sku av / på ting med. De er grisedyre, samt STORE... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.