Jump to content

Bryterpaneler

Suzuki

Recommended Posts

Dagens spørsmål er ganske så enkelt. Eller kanskje ikke ?

Trenger hovedsikringstavle til Jokeren, og jeg TROR jeg vil handle ferdige "moduler" med bryterpaneler.

Hva anbefales. Er forberedt for at kvalitet koster, så inntil en hvis grense er det greit nok.

Krav:

Stående paneler, 5 eller 6 kurser pr panel.

Lysdiodeindikering, ikke insrumentlamer ( 2wx5kurser x 24 timer = for mye )

Ikke nedlesset med yalla-opplegg ( visere, uttak for 12V osv)

Tilgjengelighet. Gjerne slippe å bestille dette enkeltvis fra Kuala Lumpur..

Tips ?

Suzuki

No boat needed..

Dagens spørsmål er ganske så enkelt. Eller kanskje ikke ?

Trenger hovedsikringstavle til Jokeren, og jeg TROR jeg vil handle ferdige "moduler" med bryterpaneler.

Hva anbefales. Er forberedt for at kvalitet koster, så inntil en hvis grense er det greit nok.

Krav:

Stående paneler, 5 eller 6 kurser pr panel.

Lysdiodeindikering, ikke insrumentlamer ( 2wx5kurser x 24 timer = for mye )

Ikke nedlesset med yalla-opplegg ( visere, uttak for 12V osv)

Tips ?

Suzuki

Tja ..

Malfix har noen greie bryterpaneler med automatsikringer (ikke lysdioder men ..)

Hadde planer om å lage nytt panel i fjor da jeg trengte flere kurser, men endte opp med panelet til Malfix.  

Kanskje en god ide.  Bestill delvis slik at hver forsendelse er verd under NOK 200.  Da er det mva-fri innførsel.

Men du må for all del ikke bestille over nettet fra Kuala Lumpur. Da får du Lotus på nakken, jfr. tråden om "hev tollgrensa nå".   :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Hej Suzuki !

det fanns ju en fin Bryterpanel i 'fyndlådan' på Öppet Varv i Henån...................

var du redd Jokern skulle få slagside  :smiley:

annars innehöll ju den allt sikkert 40 brytere........................... :smiley:

Husker den, hadde VELDIG lyst. Men hadde problemer med målene ( 40x30 cm ) samt at jeg neppe trenger 45 sikringskurser...

Dessuten kostet det over 2500,- om jeg ikke husker feil...

Suzuki

No boat needed..

Husker den, hadde VELDIG lyst. Men hadde problemer med målene ( 40x30 cm ) samt at jeg neppe trenger 45 sikringskurser...

Dessuten kostet det over 2500,- om jeg ikke husker feil...

Suzuki

nej man trenger vel 10- 15 maks........men du hade ju haft 30 ledige för kommande digser

o dupeditter...................... :smiley:

husker ikke vad den kostade, bare att den var veldi stor  :yesnod:

S/Y Gunga Din

• 2 uker senere...

Jeg laget min front på PCen. Mailet til et firma som lager bilreklame, og de kjørte det ut som et klistremerke. Da var det mulig å lage spesialtilpasset grafikk, og font etter ønske. For å beskytte klistremerket mot slitasje la jeg et lag gjennomsiktig kontaktpapir utenpå. Som brytere kjøpte jeg kombinerte brytere/sikringer (E.T.A. circuit breakers fra ELIS Elektro) Da har jeg en bryter som også fungerer som sikring per kurs, hvis det er flere forbrukere på kursen har jeg separat on/off bryter til hver forbruker. I tillegg ligger det en hjemmeloddet lysdiode for hver kurs. (Neste gang skal jeg lodde inn større motstand, mannskapet klagde over diskobelysning på frivakta...)

Hele herligheten er montert inn i en 30*40 cm elektroboks (som DU sikkert får tak i mye billigere enn JEG gjorde) Et helvete å demontere når det skal gjøres noe, men så er det tett når Neptun raser.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...