Enzo Startet 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2011 Jeg har fått tilbud om å kjøpe en hel haug med slike kart men jeg aner ikke hva de koster å kjøpe nytt, er det noen som har link til nettsider der dette selges så jeg kan sammenligne litt priser ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Nautisk forlag selger kart fra Admiralty. Koster 340 kr/stk. Jeg kjøpte 17 overseilingskart i vinter Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 2.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Ikke lenger enn til nautisk forlag ja takk Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 De har det meste ja Sitér dette innlegget Link to post
Aight Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 De har det meste til stive priser, særlig engelskspråklige bøker ligger ofte rundt dobbel pris av amazon.co.uk... som og har gratis frakt. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Hva med Imray ?Link Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Enzo Svart 2.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 En oversikt over hva jeg tenkte kjøpe: Her er Imraykartene jeg muligens har tilgang på C20 Gibraltar til Azorene. Overseilingskart A Puerto Rico til Martinique. Overseilingskart E2 Canary Islands E3 Madeira, Porto Santo C19 Finisterre til Gibraltar C18 Vestre del av Engelske kanal, Biscaya C26 Ijmuiden til Die Elbe C6 Salcombe til Lizard Point (sør-vest England) C12 Østlige del av den Engelske kanal C10 Vestlige del av den Engelske kanal C70 Nordsjøen, sørlig del. Overseilingskart B1 St. Lucia B1 Martinique til Trinidad. Overseilingskart A1 Puerto Rico. Overseilingskart E1 Azorene Og så admiralty kartene 2656 English Channel, Central Part 2655 English Channel, Western Entrance 2451 English Channel. Newhaven to Calais 2694 France West Coast, Le Four to Brest 3655 Channel Islands, Jersey 4104 North Atlantic, Lisboa to Freetown 1869 North Atlantic, Gran Canary to Hierro 1121 Irskesjøen. St Georg Channel and North Channel 92 Cape Sao Vicente to Strait of Gibraltar 142 Strait of Gibraltar 773 Strait of Gibraltar to Adra and Cabo Tres Forcas 1870 Lanzarote to Gran Canary 1831 Madeira og Porto Santo 3633 Cabo Villano to Montedor 2045 Outer Approaches to The Solent (Isle of Wight) 1892 Dover Strait, Western Part Og så tenkte jeg ta med denne: 1800-SERIEN A3 med 8-10 kart i hver samling. Inkl CD 1801 De Panne til Den Helder Og disse Caribbean Yachting Charts(CYC). A3 mapper m/1 overseiling og 6 kystkart Caribbean 1 Virgin Islands. St. Thomas to Somrero Caribbean 3 Lee & Windward Islands. Guadaloupe to Martinique Caribbean 4 Windward Islands. St. Lucia to Grenada Mye av dette er nok kjektåha men prisen er etter min mening god så...... om jeg får kjøpt de så går jeg for det Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Jeg satser på papir på overseiling og digitale ellers. Kommer til å ha 2-3 digitale systemer, plotter, pc og ipad. Pc skal ha syor skjerm, helst 20 tommer Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 2.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2011 Hvis livet er snilt med oss så kommer vi oss avgårde og da bruker vi nok PC med OpenCPN i 99% av tiden så har vi papir i reserve og til litt planlegging rundt middagsbordet. Har også en liten håndholdt GPS fra 1800ogsmåstein som reserve. Plotteren den har vi bare kart over skagerak på så den går rimelig fort tom for nytte tenker jeg og med prisen på kartbrikker så er det uaktuelt å bruke den til noe særlig annet enn radarskjerm Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 3.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2011 Enzo, en ny Simrad plotter med kart ferdig installert for hele europa.(eller annen type tilbudene er mange for tiden) + i-pad med plotterprogm + kart Tror dette blir billigere , lettere, en alle disse gamle papirkartene. --------- Jeg kommer ikke til å kjøpe et eneste papirkart mer. nå er det kun digi som gjelder, da disse er lette å holde oppdatert. Og på en langtur så blir det mye billigere en å kjøpe drøssevis av papirkart. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Enzo Svart 3.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2011 Ny simrad plotter med kart for europa og karibien + en Ipad høres veldig fint ut ja men jeg har allerede kartprogram og kart for hele verden på PC og Mac + en håndholdt GPS så jeg har egentlig det jeg trenger der, så om jeg bruker 3-4000.- på papirkart for det samme stykket som en backup og dermed er ferdig med hele kartsulamitten da sparer jeg masse penger totalt sett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.