BETH Startet 2.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2011 Jeg har fått en oljelekasje i bakkant av motore høyt oppe 1-2 desiliter i timen med 3000 omdreininger Det er vanskelig å se hvor olje kommer i fra(trangt). Jeg har hatt alle kjølerene av for rens, pakking å trykktesting. Er usikker på om det skal være mulig å gjør så mye feil ved montering av kjølerene. Det måtte i såfall hvert oljekjøleren, men den lekker ikke. Har en liten mistake om en av slangene som går i fra oljefilteret. Trenger tips!! Motoren er i en dobbel montasje og står på barbor side.Er en 1998 model og er gått i ca. 1500 timer med DPE drev Sitér dette innlegget Link to post
Gozzi Svart 3.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2011 Hei, Har selv en KAD44 som lekker i koplingen til oljeslangene ved filteret. Oljen renner bakover og noe også langs ved kjøleren, ser værre ut en det det er. Skifter slangen før båten blir sjøsatt før sesongen, slangen koster kun 1800.- + moms på La-Sa.... Sitér dette innlegget Link to post
BETH Svart 3.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2011 Hei. Takk for hjelpen. Var det vanskelig å løsne skruene? Sitér dette innlegget Link to post
Gozzi Svart 3.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2011 Har ikke skiftet slangen enda så jeg vet desverre ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Tromsværing Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Har du prøvd å stramme til eller skifte pakningene. Se vedlagt tegning hvor pakn er nr 30 og 31,32A og nipplene nr 32, 33. Det er kanskje bare vibrasjoner slik at dette må etterstrammes. :o) Sitér dette innlegget Link to post
BETH Svart 28.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Hei. Jeg fant lekkasjen. Det var noe så "enkelt" som toppdeksel pakningen som lekte i bakkant. Jeg fikk justert ventilene samtidig. Takk for konstruktive Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.