is_620 Startet 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2011 Ble inspirert av et lignende innlegg og spør om noen kjenner til om det er noen slike for Suzuki DF- 4 takts påhengere. Tar all service selv og har 2008 DF90 , har også hatt 1999 DF70 . Har vært fornøyd med begge men 70 hesteren fusket og hadde kluss med dårlige plugger 2 ganger. Kjente det igjen fra bil, men kunne blitt svært kjedelig hvis det hadde skjedd i mer åpent farvann ( og for ordens skyld -jeg skifter selvfølgelig til nye hvert år ) På 90 hesteren er peilepinnen feilmerket i forhold til anngitt 5,5 liter motor olje Hadde vært fint om andre kan fylle på om ting man burde vite om. I mitt enkle hode hadde det bare vært positivt om forhandler leddet gjorde det kjent hvis, en gjenstand , bil, motorsag, hva som helst - også båtmotorer hadde noen små særheter som eieren burde kjenne til og ta hensyn til at det blir passet på ev skiftet ut i tide. Ville ikke være grinete men hvis man har spørsmål og ringer til Erling Sande & Co blir man avist til å ringe forhandler. ( og nå VIL jeg være flåsete ) disse er mest opptatt av og selge og veldig mye mindre opptatt av hva en stakkars liten kunde måtte lure på etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Feilmerket peilepinne? Får du ikke på angitt mengde? Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 4.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Jo - men det er veldig irriterende at det står sterke advarsler i instruksjonsbok og i verkstedsmaual mot å fylle på for mye olje, SAMTIDIG som peilepinnen viser over max merke ved ca 5,2liter og angitt olje volum inkl filter ifølge instruksjonsbok og i verkstedsmaual skal være 5,5 liter. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 4.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Opplevde det samme på min 150 hkèr. Skulle vel 8 liter på den, men fikk på bare 7,5 liter , da var nivået på maks. Jeg forholder meg til peilepinnen. Disse motorene har vel varsel for både for mye og for lite olje, så jeg anser ikke dette som et problem. Men hvorfor det er slik, ja det kan man undres på. Ved neste skifte har jeg tebkt å suge utr oljen istedet for tapping, enklere og mindre søl og jeg er garantert ikke utsatt for oljelekk el. etterpå.. Mulig at jeg da får ut mer olje fra bunn i reservoaret. Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 4.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2011 Kom på en liten ting vedr. tapping av motor oljen. hvis du tilter motoren en god del opp, kommer den siste 1/2 kaffikoppen med olje ut . Kikk på motoren så er dette logisk i forhold til plassering av tappe plugg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.