millisivert Startet 6.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2011 Link 1 Link 2 Er alle skøyteprosjekter nødt til å ende med 6-siffrede oppryddningsregninger og gravemaskin? Ser ut som dette er ett vanlig problem langs hele kysten, så hva er løsningen? Tvungen forsikring (som dekker oppryddning)? Vrakpant? EU-kontroll på vannet også? Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 6.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2011 Svaret er nei. Det er eieren som er ansvarlig for å heve båten om skuta har forsikring eller ei. Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 6.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2011 Løsningen er at eierne tar båten på land og restaurerer dem -ut igjen etter 15-20 år ... Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
index Svart 6.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2011 Ja, da synker de i alle fall ikke i den perioden... Jeg mistenker at det er mange som undervurderer mengden av nødvendig vedlikehold for å holde en gammel treskøyte ship shape. Jeg vil påstå at en treskøyte av en viss størrelse er uegnet som lystbåt for en privatperson, med mindre man har økonmi til å leie innfolk til å utføre nødvendig vedlikehold i blant. Oppgaven blir rett og slett for stor for bare en mann... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
millisivert Svart 6.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2011 free skrev On 6.5.2011 at 9.50: [...]eieren som er ansvarlig for å heve båten om skuta har forsikring eller ei. Om ikke eier er ukjent, eier er UFB med ræva full av gjeld fra før, eier er død etc lar det seg selvsagt løse. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 6.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2011 Synes du skal la være å irritere deg over dette fåtallet av forfalte skjøyter å heller glede deg over de flotte skjøytene som holder en del av kystkulturarven i hevd ute på fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 6.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2011 Som f.eks. der jeg er medlem: http://www.nmsk.no/egenweb/ http://www.maritimbatforening.no/ I Maritim båtforening, imidlertid, kan vi ikke bifalle totalt håpløse prosjekter. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.