Jump to content

Trenger info (Suzuki 65 hk 1988 mod)

Fjordland

Recommended Posts

Har fått meg en eldre suzuki 65 hk som ikkje går heilt som den skal. Lurer derfor på om noen har noe info\tips om denne.

Virker som den kun sviver på 2 av 3 sylindre på tomgang og når eg skal i plan. Men når den først er kommet i plan så er det fin lyd i den, men tror ikkje den gir full effekt enda. Da eg mangler 10 knop på forventa hastighet, og det forrige eiger oppgir som toppfart.

Har drenert gasserene, åpna en av dem og den var rein og fin.

Bensinfilter er rent og fritt for vann.

Før eg skrur for mye på den vil eg prøve nye tennplugger, noen som vet hvilke denne skal ha?

Pluggene som står i er forholdsvis nye ser det ut som, men de har rette spesifikasjoner eller om di er defekte, så tenkte eg sko kjøpe nye imorgen.

Slik det ser ut nå så er det ingen tegn til at det kommer vann i nederse sylinder, men pluggene er veldig sota og våte når eg tar de ut.

Børsta di rene med stålbørste og motoren gikk fint, men bare en liten stund så eg har litt tro på nye plugger...

Kommer og vann og eksos ut under motoren på topp av stammen, er dette normalt?

"kontroll strålen" til kjølinga kommer og går med varierende styrke så da regner eg med et impeller bytte står for døra?

(motoren blir ikkje for varm)

Redigert av ex-fjord21dc (see edit history)

Nå går den som den skal, nesten.. en liten service så er den nok 100% tenker eg.

Men nå chinewalker båten på full spiker :headbang:

Vil og tilte motor lengre ut, men original propen slipper vannet. Noen anbefalinger til Propell?

Båten er en 14 fots musling med 88 mod suzuki 65 hk.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...