KongKing Startet 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2011 Har akkurat installert et nytt toalett fra Maritim. Skal dette smøres noe sted i pumpa? Mener å huske at noen bruker matolje? Eller er det bare ved vinterkonservering? KK Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 (redigert) du trenger ikke smøre ett nytt toalett. Matolje kan smøre, ja, men det skaper godt vekstgrunnlag for uheldige bakterier ved at det legger en film øverst i tanken som hindrer luft å komme til. Da får ikke de "gode" luktfrie bakteriene det vekstgrunnlaget som skal til. Vær heller nøysom med å bruke nok vann samt å skylle gjennom daglig med ferskvann. Vinterkonservering er med frostvæske. Redigert 7.Mai.2011 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cerveza Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 Jeg har brukt noe "marine headlube" innimellom hvis jeg hører pakningene skriker når jeg pumper, har fungert tilfredsstillende. Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 syntes alltid jabsko pumpetoalettet skriker etter litt bruk. har brukt matolje, men det hjelper kun en uke, motorolje på pumpehåndtak og i skåla hjalp best, men ser ut som fullcity når jeg tømmer doen, bruker aqua blå sanitærveske. trenger tips??? byttet pakningsett forrige sesong, men piper fælt.. har ikke prøvd ferskvann. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.