Nidelv båt Startet 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2011 Hei sjøsatte i dag båten, kjørte den hjem til bryggeplassen. Tok opp motorlokk for å se om alt var ok samt peile oljen, da ser jeg det ligger ny olje i brønnen. Startet så opp for å se om jeg kunne lokalisere lekasjen. For meg ser det ut som lekasjen kan komme fra svinghjulet en plass det drypper ganske bra når jeg kjører opp i ca 1500- 2000 omd. Kan virke som oljen renner ned litt under motor i forkant for deretter dryppe som en lekk kran :( noen som har noen teorier om hva som er galt og hva som må til for å fikse det? Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 sikkert bunnpannepakning.. mulig def simmering men holder på pakningen... Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv båt Svart 7.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 Takker for svar, dersom det er bunnpannepakning må vel motor ut av båten ja:( hvilken simmering var det du tenkte på? Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 den som sitter bak svinghjulet, da må vinghjulet demonteres, men jeg tipper det er pakningen, du skal bare løfte motoren litt opp så kommer du til at få byttet. enkleste og la giret stå på Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Motorvask, speil og lommelykt. Når lekkasjen er konstantert får man vurdere hva som må repareres og hvordan dette best gjøres. Alt annet blir bare gjetning. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv båt Svart 8.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Får rigge meg til med et speil da, får ned å kikke litt etterpå. Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv båt Svart 27.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 En liten oppdatering. Simmering bak svinghjul var problemet:( motor har vært ute og ny simmering montert:) en god del jobb med å ta motor ut og tilbake igjen. Så gjensto bare prøvekjøring, alt virket greit. Motoren som er ferskvannskjølt fungerte helt topp, ingen oljelekkasjer og kjøletemperatur helt etter boka:-) skulle så legge båten inn til land før vi skulle ut igjen....... Pang der røk girkassen..... I dag har vi vært og handlet oss en ny Vetus, så nå er det bare montering igjen :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.