Nøttlending Startet 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2011 Noen som vet hvordan man kan fjerne gammel gaffa-tape? Limet sitter igjen, og ikke helt enkelt å fjerne.... Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 Sitrusrens på sprayboks funker bra på gammelt tapelim Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 Vask med bensin Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 Hårtørker for å fjerne klistermerker og tape, deretter "label off"-spray, eller vanlig skirens, dersom du har noe igjen fra påskeskiturene. Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 Aceton hvis tapen har vært festet mot metall eller aluminium. Jeg gjorde dette nå nettopp med suksess. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 Rødsprit, sitronsyre og stålull! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
mr-c Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 WD-40 eller lignende, løser opp lim, fett og olje. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 Lynol har funket bra for meg! Prøv det Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 til slik limfjerning så syns jeg sitrusbaserte midler, bensin og crc/wd-40 funker vel så bra som aceton/rødsprit/lynol -samt at de er mye mindre agressive mot plast osv Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 Jeg gnikke mye med rødsprit, men så prøvde jeg lynol. Bare lukta fra lynol fjernet limrestene. Dette var da på båten min. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 Siden ingen har allerede foreslått det, må jeg få komme med det vi brukte på min tidligere arbeidsplass 3M's Rens og limfjerner for å få vekk gammel lim... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
ivar Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 var den jeg tenkte på når jeg skrev sitrusrens. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
stinilsen Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Har brukt label-off fra biltema idag på mine rekker. Satt igjen endel gaffa teip lim etter i vinter. Fungerte utmerket! Sitér dette innlegget ALLTID.UANSETT Link to post
Elektrisk Svart 20.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2017 Har vært uheldig med transportør som skulle være grei å tape lukene .. med gaffateip. Limet og stria sitter som støpt. Mange midler er nevnt i tråden her, men hva er garantert ikke skadelig for gelcoaten og laminaten? Båten er 5 år ganmel . Hva med å fukte det med diesel ? Sitér dette innlegget Link to post
sigdy Svart 20.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2017 Aceton/ plasterfjerner og varmepistol brukt med vett skader ikke gelcoaten. Dersom du i tillegg stjeler den skrapen som brukes på koketoppen på komfyren er du sikret et godt resultat. Tror neppe diesel virker. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2017 bensin funker bedre enn diesel, og er skånsommere mot gelcoaten enn aceton ellers så er jo sitrusrens nevnt noen ganger i tråden allerede.... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
NilsPils Svart 20.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2017 Jeg bruker alltid bensin til å fjerne gaffatape på gelcoat. Best og billigst . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Dr Nelson Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Bostik limfjerner brukes mye til olje på gelcoat, limrester o.l Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Enig med Nilspils. Aceton funker for dårlig, varme ville jeg være forsiktig med. Bruk bensin. Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Jeg ville prøvd Wipe&Shine http://www.herholdt.no/index.php?route=product/product&product_id=2442&search=Kmi Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 (redigert) Sitrusrens. Fungerer på det meste av lim, skader ingenting og lukter godt :-) Redigert 21.Mai.2017 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
NilsPils Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Ser ut som mange har for mye penger her. Rådet om bensin fikk jeg faktisk første gang i en liten båtbutikk av innehaveren som ellers lever av å selge slike unødvendige og dyre produkter. Og hvis man absolutt vil bruke penger på det, hvorfor ikke Biltemas Label Off? http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Kontorutstyr/Teip-og-Lim/Label-Off-2000029987/ Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mouche Svart 21.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2017 Fordi produkter fra Biltema er alt for billige til å kunne brukes. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Santa_Claus Svart 23.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2017 White spirit. Trenger litt tid og gnikking for å løse opp, men uskadelig for de fleste underlag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.