Jump to content

Anbefalinger til ny VHF

John_Kr

Recommended Posts

sjekk Seatronic. Mener å ha sett Icom der. Om ikke kan du også prøve www.gemotech.no. Geir pleier å fikse det meste

Vis det er lov og si dette  uten at det er for mye reklame .Geir ( www.gemotech.no ) sa til meg at han skulle klare samme prisane som eks seatronic , maritim . vis det var noe elektronik jeg skulle ha . Han fixa det meste . Jeg har ikke handle så mye der , men det er den beste servicen jeg har fått i noen båtbutikk noen gang ,så sjekk der vis det er noe dere trenger .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hei LALUNA

Har du fått din nye ICOM?

Hvor bestilte du den fra og hvor mye koster den?

Denne VHFen begynner å bli interessang...... :seeya:

Ser du fikk link til forhandlere i Norge

har ikke fått den men bestillte den i Kr.sand hos

El-Com Sør AS  

kongsgård àlle 61, 4632  Kristiansand S

Tel 38 14 84 00 | Fax 38 09 37 45

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Var å besøkte Industri & Marinediesel AS i dag, de demonstrerte SIMRAD RD 68.

Må si at det ble noe annet når man får se radioen i virkeligheten. Den var forholdsvis liten og virker solid.

Den kostet kr.5.400,-, burde vært mulig å få denne radioen til noe lavere pris.

Forslag mottaes med takk.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Å sammenlingne NAVMAN og Simrad / ICOM blir iallfall feil.

Har Simrad ( eldre, tror den tilsvarer RT 64 ), synes knapper, brytere osv. virker solid.. Ditto med ICOM

Suzuki

Grunnen til dette er at jeg ikke har peiling på slike radioer.

Det du sier er at jeg skal glemmer Navman og heller konsentrere meg om Simrad eller ICOM?

Simrad RD68 (DSC)

ICOM 421 (DSC)

Grunnen til dette er at jeg ikke har peiling på slike radioer.

Det du sier er at jeg skal glemmer Navman og heller konsentrere meg om Simrad eller ICOM?

Simrad RD68 (DSC)

ICOM 421 (DSC)

Tja. Jeg antyder iallefall dette. ICOM er litt "grovt" i fasongen, men de er vel en av verdens største på radioapparater. Solid er mitt inntrykk i alla fall. Politiradioer, SSB, HAM radioer, VHF og annet radioutstyr er de STORE på.

Men japanske radioer er jo ikke billige lengre da. Simrad er vel engelskprodusert, men jeg synes som sagt de virker solid sammenskrudd.. ( ikke erfaring fra andre enn RT 1200, TR 64 & RT 62, samt RT 68. Disse er forholdsvis like i "grunnutførselsen", men funksjoner varierer.

Har derimot snakket med flere som IKKE er fornøyd med typiske no-name produkter, grunnet innslag av støy. Har ikke hørt negative tilbakemeldinger om NAVMAN generelt. Og med risiko for å erte på meg GeirKS, trenger du barometer, så kjøp et barometer. Hold deg unna VHF`er med sånt innebygget. Som regel er disse fiks- faks smarte løsningene helt   :puke:

Suzuki

No boat needed..

Jeg har akkurat bestillt meg en ICOM M601, annonsert av Jo Erik Vee har på båtplassen for en tid tilbake. Føyde til høytaler for hailerfunksjon og ekstra fullt operativt håndsett. Hailerhøytaleren skal bla. koples til tyverialarm og det ekstra handsettet gjør at jeg får tilgang til alle funksjoner fra fly. Intercomfunksjonen skal erstatte den originale som begynner å bli noe rusten i målet.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Var å besøkte Industri & Marinediesel AS i dag, de demonstrerte SIMRAD RD 68.

Må si at det ble noe annet når man får se radioen i virkeligheten. Den var forholdsvis liten og virker solid.

Den kostet kr.5.400,-, burde vært mulig å få denne radioen til noe lavere pris.

Forslag mottaes med takk.

Veil. priser på Simrad finner du på www.simradmarine.no. Ser her at du har fått 15kroner i rabatt (veil pris er 5.415,-)

Om DSC ikke er avgjørende for deg har Simrad RT62/RT64 lavere pris enn RD 68.

Det kan være en idé å sjekke prisen med Geir på www.gemotech.no

Jeg ville vel egentlig vært betenkt på å anbefale noen å kjøpe ny VHF uten DSC i 2004.

På den omtalte Simradsiden var forøvrig tilbud på noen demo-modeller....

mvh

Poseidon

Hei Poseidon

Det eneste jeg har bestemt meg for er å kjøpe en VHF modell med DSC system, det er derfor jeg investerer i ny VHF.

Jeg ønsker en VHF som jeg kan stole på og er solid bygget. Ikke minst gode service muligheter dersom teknisk problemer skulle oppstå.

I dag har jeg sett på ICOM IC-M421, flott radio.......

Den har alt det jeg trenger.

Prisen fikk jeg ikke, men er det noen av dere som har noe info om pris på denne VHF'n?

http://www.icom.nu/i/i.nsf/i?OpenForm&s=se...1256F3A005A16D5

:seeya:

Eneste plassen eg finner pris er i England

http://www.yachtinguniverse.com/shop/ICOM_Fixed_Radios.htm

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Hei John Kr

Jeg er også i markedet etter en VHF, og følger derfor interessert med på hva som skrives her. Jeg ser du bl. a. Vurderer Simrad RD 68. Jeg kom over en artikkel i Aftenposten som omtaler den.

Et lite klipp fra artikkelen:

”Hva med den nye typen VHF, da? Vi har hatt en Simrad RD 68 om bord i sommer, og er vel sant å si litt skuffet over at den ikke er utstyrt slik at man kan slå nummer i land. VHF med DSC har tastatur så man kan slå nummeret til kystradiostasjonen, men akkurat det Simrad-apparatet vi har hatt om bord stoppet der. Ola M. Johannessen i Simrad sier at deres erfaring er at fritidsbåtbrukere benytter seg av mobiltelefon, som er enklere og billigere enn å bruke VHF sambandet mot land. VHF-en har de i hovedsaken for nødbruk og for kommunikasjon skip til skip.”

Hele artikkelen er her:

http://aftenbladet.no/nyheter/article.jhtml?articleID=137329

Mvh. Bern

Var i kontakt med

Commit Myhr Kommunikasjon AS

Brattsbergveien 15, 7495 Trondheim

Tel 73 82 47 30 | Fax 73 82 47 40

De kunne skaffe ICOM IC-M421 på kort varsel og skulle ha kr 2.800,- + moms. Fikk 10% rabatt.

+ antenne til ca kr 500,-

Det blir nok en slik en ja.......

:wink:

Redigert av John_Kr (see edit history)

Føler vel at ICOM IC-M421 er den rette VHF radioen for mitt behov og bruk.

Har ennå ikke funnet ut hvem som selger dette produktet i Norge og til hvilken pris.

Dersom noen har noen gode tips, så.......... :wink:

Forhandlere i Norge finner du her ICOM FORHANDLERE I NORGE :wink:

Tror forresten du har fått en meget grei pris det gikk rykter om 3990,- ut til kunde tidligere :cheers:

Redigert av LALUNA (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...