Mix Svart 23.November.2004 Link til dette innlegget Svart 23.November.2004 Lurer fortsatt på hvem som forhandler ICOM her i Norge. Icomforhandlere i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 24.November.2004 Link til dette innlegget Svart 24.November.2004 sjekk Seatronic. Mener å ha sett Icom der. Om ikke kan du også prøve www.gemotech.no. Geir pleier å fikse det meste Vis det er lov og si dette uten at det er for mye reklame .Geir ( www.gemotech.no ) sa til meg at han skulle klare samme prisane som eks seatronic , maritim . vis det var noe elektronik jeg skulle ha . Han fixa det meste . Jeg har ikke handle så mye der , men det er den beste servicen jeg har fått i noen båtbutikk noen gang ,så sjekk der vis det er noe dere trenger . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
LALUNA II Svart 24.November.2004 Link til dette innlegget Svart 24.November.2004 Hei LALUNA Har du fått din nye ICOM? Hvor bestilte du den fra og hvor mye koster den? Denne VHFen begynner å bli interessang...... Ser du fikk link til forhandlere i Norge har ikke fått den men bestillte den i Kr.sand hos El-Com Sør AS kongsgård àlle 61, 4632 Kristiansand S Tel 38 14 84 00 | Fax 38 09 37 45 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
John_Kr Svart 28.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2004 Jeg leser VHF brosjyrer for harde livet og blir bare mer og mer forvirret, men det blir bra tilslutt. Er det noen av dere som har Navman 7200? Hva mener dere om denne og hvem forhandler dette merket i Norge? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
GeirKS Svart 28.November.2004 Link til dette innlegget Svart 28.November.2004 Seatronic selger i alle fall Navman. Den har barometer med 24 timers logging innebygget, og det er mulig å skru av DSC Dessuten kan den interne høyttaleren skrus av slik at det kun er lyd i den eksterne. Veldig ikjekt i seilbår når folk sover nede, og noen sitter i cockpit og holder utkikk. Geir Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 2.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Var å besøkte Industri & Marinediesel AS i dag, de demonstrerte SIMRAD RD 68. Må si at det ble noe annet når man får se radioen i virkeligheten. Den var forholdsvis liten og virker solid. Den kostet kr.5.400,-, burde vært mulig å få denne radioen til noe lavere pris. Forslag mottaes med takk. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Suzuki Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Å sammenlingne NAVMAN og Simrad / ICOM blir iallfall feil. Har Simrad ( eldre, tror den tilsvarer RT 64 ), synes knapper, brytere osv. virker solid.. Ditto med ICOM Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
John_Kr Svart 2.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Å sammenlingne NAVMAN og Simrad / ICOM blir iallfall feil. Har Simrad ( eldre, tror den tilsvarer RT 64 ), synes knapper, brytere osv. virker solid.. Ditto med ICOM Suzuki Grunnen til dette er at jeg ikke har peiling på slike radioer. Det du sier er at jeg skal glemmer Navman og heller konsentrere meg om Simrad eller ICOM? Simrad RD68 (DSC) ICOM 421 (DSC) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Suzuki Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Grunnen til dette er at jeg ikke har peiling på slike radioer. Det du sier er at jeg skal glemmer Navman og heller konsentrere meg om Simrad eller ICOM? Simrad RD68 (DSC) ICOM 421 (DSC) Tja. Jeg antyder iallefall dette. ICOM er litt "grovt" i fasongen, men de er vel en av verdens største på radioapparater. Solid er mitt inntrykk i alla fall. Politiradioer, SSB, HAM radioer, VHF og annet radioutstyr er de STORE på. Men japanske radioer er jo ikke billige lengre da. Simrad er vel engelskprodusert, men jeg synes som sagt de virker solid sammenskrudd.. ( ikke erfaring fra andre enn RT 1200, TR 64 & RT 62, samt RT 68. Disse er forholdsvis like i "grunnutførselsen", men funksjoner varierer. Har derimot snakket med flere som IKKE er fornøyd med typiske no-name produkter, grunnet innslag av støy. Har ikke hørt negative tilbakemeldinger om NAVMAN generelt. Og med risiko for å erte på meg GeirKS, trenger du barometer, så kjøp et barometer. Hold deg unna VHF`er med sånt innebygget. Som regel er disse fiks- faks smarte løsningene helt Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
REM Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Jeg har akkurat bestillt meg en ICOM M601, annonsert av Jo Erik Vee har på båtplassen for en tid tilbake. Føyde til høytaler for hailerfunksjon og ekstra fullt operativt håndsett. Hailerhøytaleren skal bla. koples til tyverialarm og det ekstra handsettet gjør at jeg får tilgang til alle funksjoner fra fly. Intercomfunksjonen skal erstatte den originale som begynner å bli noe rusten i målet. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Var å besøkte Industri & Marinediesel AS i dag, de demonstrerte SIMRAD RD 68. Må si at det ble noe annet når man får se radioen i virkeligheten. Den var forholdsvis liten og virker solid. Den kostet kr.5.400,-, burde vært mulig å få denne radioen til noe lavere pris. Forslag mottaes med takk. Veil. priser på Simrad finner du på www.simradmarine.no. Ser her at du har fått 15kroner i rabatt (veil pris er 5.415,-)Om DSC ikke er avgjørende for deg har Simrad RT62/RT64 lavere pris enn RD 68. Det kan være en idé å sjekke prisen med Geir på www.gemotech.no Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Om DSC ikke er avgjørende for deg har Simrad RT62/RT64 lavere pris enn RD 68. Jeg ville vel egentlig vært betenkt på å anbefale noen å kjøpe ny VHF uten DSC i 2004. På den omtalte Simradsiden var forøvrig tilbud på noen demo-modeller.... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
John_Kr Svart 2.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Jeg ville vel egentlig vært betenkt på å anbefale noen å kjøpe ny VHF uten DSC i 2004. På den omtalte Simradsiden var forøvrig tilbud på noen demo-modeller.... mvh Poseidon Hei Poseidon Det eneste jeg har bestemt meg for er å kjøpe en VHF modell med DSC system, det er derfor jeg investerer i ny VHF. Jeg ønsker en VHF som jeg kan stole på og er solid bygget. Ikke minst gode service muligheter dersom teknisk problemer skulle oppstå. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Poseidon Svart 2.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2004 Fornuftig, fornuftig! Jeg trøster meg av og til med at: "Kvaliteten huskes, selv etter at prisen er glemt!" mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
John_Kr Svart 3.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2004 I dag har jeg sett på ICOM IC-M421, flott radio....... Den har alt det jeg trenger. Prisen fikk jeg ikke, men er det noen av dere som har noe info om pris på denne VHF'n? http://www.icom.nu/i/i.nsf/i?OpenForm&s=se...1256F3A005A16D5 Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Birchwood 320 Svart 3.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2004 I dag har jeg sett på ICOM IC-M421, flott radio....... Den har alt det jeg trenger. Prisen fikk jeg ikke, men er det noen av dere som har noe info om pris på denne VHF'n? http://www.icom.nu/i/i.nsf/i?OpenForm&s=se...1256F3A005A16D5 Eneste plassen eg finner pris er i England http://www.yachtinguniverse.com/shop/ICOM_Fixed_Radios.htm Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Astor Svart 4.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2004 Når det gjelder ICOM så er Permo i Fredrikstad en utrolig fin leverandør. Han sender raskt. Har gode priser og i tillegg er karen radioamatør og har god greie på radioer. Han har hjemmeside med priser: www.permo.no Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
John_Kr Svart 4.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2004 Når det gjelder ICOM så er Permo i Fredrikstad en utrolig fin leverandør. Han sender raskt. Har gode priser og i tillegg er karen radioamatør og har god greie på radioer. Han har hjemmeside med priser: www.permo.no Kunne desverre ikke finne VHF radioer hos Permo, kun HF. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Bern Svart 5.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2004 Hei John Kr Jeg er også i markedet etter en VHF, og følger derfor interessert med på hva som skrives her. Jeg ser du bl. a. Vurderer Simrad RD 68. Jeg kom over en artikkel i Aftenposten som omtaler den. Et lite klipp fra artikkelen: ”Hva med den nye typen VHF, da? Vi har hatt en Simrad RD 68 om bord i sommer, og er vel sant å si litt skuffet over at den ikke er utstyrt slik at man kan slå nummer i land. VHF med DSC har tastatur så man kan slå nummeret til kystradiostasjonen, men akkurat det Simrad-apparatet vi har hatt om bord stoppet der. Ola M. Johannessen i Simrad sier at deres erfaring er at fritidsbåtbrukere benytter seg av mobiltelefon, som er enklere og billigere enn å bruke VHF sambandet mot land. VHF-en har de i hovedsaken for nødbruk og for kommunikasjon skip til skip.” Hele artikkelen er her: http://aftenbladet.no/nyheter/article.jhtml?articleID=137329 Mvh. Bern Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 5.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2004 De billigste DCS-VHFene mangler mulighet til å ringe direkte til telefoner i land. Jeg tror imidlertid ikke at denne funksjonaliteten er så viktig. Sikkerheten med DSC er det viktigste. Og er du medlem av Sjøassisanse så har du jo 150min gratis samtaler til land (manuelt satt opp), i tilleg til mobilen, da. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
John_Kr Svart 10.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2004 Føler vel at ICOM IC-M421 er den rette VHF radioen for mitt behov og bruk. Har ennå ikke funnet ut hvem som selger dette produktet i Norge og til hvilken pris. Dersom noen har noen gode tips, så.......... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Enjoy Svart 10.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2004 ICOM "Verdens beste VHF" dette fikk vi høre på en Simrad stand på båtmesse, av selger for Simrad. Har selv lillebror M401 og er sorfornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 14.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2004 (redigert) Var i kontakt med Commit Myhr Kommunikasjon AS Brattsbergveien 15, 7495 Trondheim Tel 73 82 47 30 | Fax 73 82 47 40 De kunne skaffe ICOM IC-M421 på kort varsel og skulle ha kr 2.800,- + moms. Fikk 10% rabatt. + antenne til ca kr 500,- Det blir nok en slik en ja....... Redigert 14.Desember.2004 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
LALUNA II Svart 14.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2004 (redigert) Føler vel at ICOM IC-M421 er den rette VHF radioen for mitt behov og bruk. Har ennå ikke funnet ut hvem som selger dette produktet i Norge og til hvilken pris. Dersom noen har noen gode tips, så.......... Forhandlere i Norge finner du her ICOM FORHANDLERE I NORGE Tror forresten du har fått en meget grei pris det gikk rykter om 3990,- ut til kunde tidligere Redigert 14.Desember.2004 av LALUNA (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
John_Kr Svart 14.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2004 Forhandlere i Norge finner du her ICOM FORHANDLERE I NORGE Jo jeg fant denne jeg også, men dersom du leser mitt tidligere innlegg så ser du at jeg fant en Leverandør i mitt området. Hyggelig folk. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.