BowFreak84 Startet 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2011 Holder på med en Suzuki DT4 4 hk fra rundt 1990. Denne vil ikke engang starte på startgass, er det da noe håp? Har rensket forgasseren, sjekket gnist osv. Kompresjonen virker god. Noen som har noen ide om hva dte kan være? eller er det håp for motoren i det hele tatt? Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Hvis startgassen kommer "frem", og du ikke får noe smell(start), så har du neppe gnist i det heletatt. Kjenner ikke motoren,så snakker generelt, men når du har kompresjon, gnist og startgass så skal du i det minste få livstegn. så kommer gassen seg inn i sylinder(hvis du spraier i gasser)? ta ut pluggen og sprai litt rett i plugghullet. Byttet plugg? Biltema har en fin tester som du plasserer mellom plugg og pluggledning som lyser når det er "gnist". Sitér dette innlegget Link to post
BowFreak84 Svart 8.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Har sjekket gnist og den er fin, der var ikke gnist, men med ny plugg ble der. har hverken drammet eller sprayet startgass inn i syl..inderen enda, det fordi den ligger litt køddent til så jeg må ha av tanken for at jeg skal komme til, men jeg får teste det i kveld :) Som regel skal der jo være tegn til liv når man sprayer startgass i sylinderen... Så syns det her var pussig... får prøve å rense forgasseren enda en gang også kanskje. Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Jeg har en tohatsu, gammel sak, som også har en "spennende" sykdom. Når jeg har pluggen ute, slår den gnist, men når man plasserer den i motorn så klarer den ikke å slå gnist. Tennspolen er nok kaputt på denne, klarer ikke å lage nok futt rett og slett. Mulig du også har en sånn "lure" feil. Sitér dette innlegget Link to post
BowFreak84 Svart 8.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Takk for tipset, det er jo ikke utenkelig! får kikke litt på det der, har heldigvis en delemotor som sviver, men med gåene veivlager, så får flytte over litt fra den :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.