Mysigt Startet 8.Mai.2011 Del på Facebook Startet 8.Mai.2011 Starter en bitteliten tråd her om rensing av tank. Det begynte med at på slutten av sesongen i fjor ble det noen stopp "midtfjords" (hvis det kan kalles det i Mjøsa)med påfølgende filterskift og div luftinger før man kunne ta seg til havna igjen. Bestemte meg der og da at dette skal ikke skje til neste sesong, og har nå begynt "opprenskningen" Planen er å rense tank og skifte alt som det går diesel igjennom fra tank til pumpe, inkl. returslanger, filter og holdere. Startet med å ta ut tankmåler for om mulig se nedi hvordan det så ut ikke godt å se noe igjennom et 42mm hull, så jeg fant frem mobilen for å se om jeg fikk tatt et bilde igjennom det lille hullet Ikke mye å se da heller gitt men kan nok skimte noe dritt...... Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Mysigt Svart 8.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Her må det til med større hull. Trålet litt på nettet etter diverse luker og fant et par 115mm geniale plastluker fra Wema hos Maritim. Har brukt en vanlig hullsag i 110 mm og skåret ut i alutanken med Startet med et hull først og ble fort oppmerksom på at her ble det utrolig mye spon og skjæreolje over alt i "rommet" til tanken og fant ut at det beste er å ta hele tanken ut av båten. (merkelig at tanken skal settes inn aller først i byggeprosessen, så man må demontere halve båten for å få den ut ) Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
skhauge Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Får du den inspeksjonsluka ned i 110mm hull. Trudde du måtte bore med 115mm eg. Der er styrepinner og eg minnes eg målte det var 115mm i sirkel til desse. Mulig eg tar feil, eller vi har ulike luker (manhull). Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 8.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Går akkurat så styrepinnene "smetter" innenfor Valgte og ta ut tanken før neste luke skulle skjæres, måtte da skjære av en dørkplate med feinsaga for å ta ut tanken (for enkelthetsskyld) Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
skhauge Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Å eg som kjøpte meg 114mm (vi hadde ikkje 115mm i vårt sortiment) sag kun for dette. Men patenten er genial! Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 8.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Genial patent ja, satt en tråd i dieselslangen som var forbundet med et plastrør nede i tanken har ikke sett noe sånt før, og aner ikke om det er noe jeg må har der heller Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Mysigt Svart 8.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Ellers så var det jo litt av hvert ellers på tanken da...... Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
cheetah Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Skal selv ta ut min dieseltank for rensing så det her var en nyttig tråd Har en 80l rustfri tank med 2 skvalpeskott og ingen mannlokk. Bare hullet til måleren på toppen i midten. Har også en fordypning i tanken hvor dieseluttaket er. Kan også bruke den til å tappe tanken men ligger fremdeles vann og dieseldyr i tanken så må ta den ut av båten Sitér dette innlegget Link to post
Mysigt Svart 8.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Håper tråden blir til litt hjelp da lager to hull som nevnt, et til å rengjøre gjennom og et til å se i nå man holder på og etterpå ble det ganske så rent Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Gew77 Svart 10.Februar.2016 Del på Facebook Svart 10.Februar.2016 Dette var akkurat det jeg lette etter:) Er det denne luka du brukte https://www.maritim.no/wema-insp-luke-m-hull-for-giver-diam115#.Vrttl3x3CGc Er det vanlig hullsag du brukte, eller måtte du bruke noe spesialbor for aluminium? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.