Jump to content

Rensing av dieseltank/lage "mannluker"

Mysigt

Recommended Posts

Starter en bitteliten tråd her om rensing av tank.

Det begynte med at på slutten av sesongen i fjor ble det noen stopp "midtfjords" (hvis det kan kalles det i Mjøsa)med påfølgende filterskift og div luftinger før man kunne ta seg til havna igjen.

Bestemte meg der og da at dette skal ikke skje til neste sesong, og har nå begynt "opprenskningen" :yesnod:

Planen er å rense tank og skifte alt som det går diesel igjennom fra tank til pumpe, inkl. returslanger, filter og holdere.

Startet med å ta ut tankmåler for om mulig se nedi hvordan det så ut

tankrens_1.jpg

ikke godt å se noe igjennom et 42mm hull, så jeg fant frem mobilen for å se om jeg fikk tatt et bilde igjennom det lille hullet

tankrens_2.jpg

Ikke mye å se da heller gitt :confused: men kan nok skimte noe dritt......

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Her må det til med større hull.

Trålet litt på nettet etter diverse luker og fant et par 115mm geniale plastluker fra Wema hos Maritim.

Har brukt en vanlig hullsag i 110 mm og skåret ut i alutanken med

tankrens_4.jpg

Startet med et hull først og ble fort oppmerksom på at her ble det utrolig mye spon og skjæreolje over alt i "rommet" til tanken og fant ut at det beste er å ta hele tanken ut av båten.

(merkelig at tanken skal settes inn aller først i byggeprosessen, så man må demontere halve båten for å få den ut :headbang: )

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Skal selv ta ut min dieseltank for rensing så det her var en nyttig tråd :thumbsup: Har en 80l rustfri tank med 2 skvalpeskott og ingen mannlokk. Bare hullet til måleren på toppen i midten. Har også en fordypning i tanken hvor dieseluttaket er. Kan også bruke den til å tappe tanken men ligger fremdeles vann og dieseldyr i tanken så må ta den ut av båten :headbang:

• 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...