tom-ass Startet 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 8.Mai.2011 Vurderer å skaffe meg TV i båten, da med riks-tv. Regner med det er mange her på BP som har erfaring med dette. Jeg ser for meg en 22-26 tommers TV (flatskjerm), 12 volt, bordstativ med innebygget mottager. Også må jeg ha antenne. Noen som kan annbefale noen produkter? Utstyret skal være i en Nidelv 26, og ikke være fast montert. (derfor bordstativ). Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Key Freak Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Du finner kanskje noen tips i denne tråden. Jeg har en 19" LED fra Finlux med innebygget DVD-spiller, USB-avspilling, og Riks-TV dekoder (mottar NRK gratis uten CAM). Denne modellen har blitt solgt de siste månedene for under 1.500,- kroner, bl.a. hos Coop og Smart Club. Jeg er veldig fornøyd med denne, spesielt med tanke på prisen. Den finnes også i en 22" versjon som har vært solgt for under kr. 2.000,-. Jeg har ikke sett noen TV større enn 22" som går på 12v, men det er godt mulig at det finnes. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
alidal Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Den finnes også i en 22" versjon som har vært solgt for under kr. 2.000,-. Jeg har 24" Finlux (LED), men har ikke fått testet skikkelig ennå, men det ser lovende ut. Var helt greit bilde, men innsynsvinkelen var ikke helt overbevisende, men nå er jeg vant med plasma hjemme da.... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Jeg har en Sovos flatskjerm med innebygd DVD og lomme for riks tv kortet ! Denne har ikke vært i bruk i vinter, og da mistet jeg alle kanaler unntatt NRK. Ringte Riks tv, og la fram problemet, og det var i utgangspunktet ikke bare Lett, da denne tv'en ikke er godkjent for riks tv. Jeg sa at de bare kunne åpne dem igjen, så får vi se hva som skjer, og Et par timer etterpå var alle kanalene på plass! Var ikke så vanskelig allikevel :-) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 (redigert) Stikk på Coop OBS og kjøpt Finlux 24 LED. Den har innebygd rikstv,Full HD, USB inngang, 12 volt, DVD. Har den å båten nå og er knallfornøyd. Kjøp et veggfeste fra BT + en antenne fra Maritim og kanskje et abonnement fra RiksTV. Billig var tv`n også. Denne, men den kostet 1899,- på Coop. Redigert 8.Mai.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Key Freak Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 Den finnes også i en 22" versjon som har vært solgt for under kr. 2.000,-. Rettelse; det var selvsagt 24" jeg mente, den som Polarn har kjøpt. Ellers er jeg enig i at bildet ikke er av de aller beste fra spiss vinkel. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
tom-ass Svart 9.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 Takk for tips! Hva slags antenne trenger jeg? Holder det med vanlig gammeldags reise-tv antenne? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Polarn Svart 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 (redigert) Fordi jeg var utålmodig så kjøpte jeg denne fra BT. Fungerer bra den, men oppgraderer nok til den Lars H anbefaler fra Maritim. Redigert 9.Mai.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Lars H. Svart 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 (redigert) Bå vet jeg ikke hva du mener med "reise-TV antenne", men du trenger en antenne for UHF-båndet (kanal 21-69), og da er det greit med en rundtmottakende antenne slik at du slipper å rette antennen inn mot senderen. Da vil jeg anbefale den største Glomex "UFO" antennen. Du får den fra bla. Maritim. Lars H. PS.! Hvordan kunne du vite Polarn at jeg akkurat holdt på med et innlegg om den antennen du nevner? Redigert 9.Mai.2011 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Polarn Svart 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 Synsk Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
KongKing Svart 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 Fra annonse: "24" Full HD LED TV med utrolig lavt strømforbruk på kun 19W" Hvor lange kan man se på TV med et vanlig forbruksbatteri som samtidig har et lite kjøleskap i gang? Er ute etter sånn ca-tider, ikke nøyaktig. Snakker vi 8 timer, 1 time...? KK Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 (redigert) Enkel matte. Strømforbruk på 19W med 12V spenning betyr strømforbruk på 1.58A (avrundes til 1.6 Amp). Strøm (A) = Effekt (Watt) / Spenning (V). Og dersom en strømkrets har et forbruk på 1 A, og står på i en time (h for hour), er forbrukt energi 1 Ah. Et standard forbruksbatteri på 100Ah kan lades ned til ca 50Ah. Et lite kjøleskap ligger i området 45-50W når det går, eller ca 4.2 Amp. Men normalt går disse bare 25-33% av tiden, så sett over tid ligger effektivt forbruk på 1.05-1.4 Amp per time (eller Ah). Ved worst-case har du følgende oppsett. TV: 1.6Ah Boks: 1.4Ah Til sammen: 3Ah. 50Ah tilgjengelige kapasitet (50% av et 100Ah batteri) tilsvarer 16 timer. Men som kommentar må jeg si at 19W var vedlig lavt. Har sett på to andre og de har 35W og 40W med 12V. Bruker du 35W som utgangspunkt får du et strømforbruk på ca 3 Amp, og tabellen blir da slik. TV: 3.0Ah Boks: 1.4Ah Til sammen: 4.4Ah eller ca 11 1/2 times tv-titting når fryseboks er aktiv i tillegg. Enkelt ? Edit: Jeg gjorde en dobbelsjekk. Finlux leverer såkalt grønne tv-er på 19 og 22 tommer, og med forbruk på 17W (eller 22W med DVD aktiv). Det var nytt for meg, og da får du 16+ timer TV titting. Burde holde i helgen ? Redigert 9.Mai.2011 av hermansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 Veldig enkelt. Takk for opplysende svar KK Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Det jeg tenkte med "reise-TV antenne" var noe som kunne tas bort og stues vekk når TV'n ikke er i bruk. Ingen fast innstallasjon altså. Husker som guttunge at jeg hadde TV på gutterommet, med 2 pisker i V-form. Etterhvert fikk jeg også en antenne som lignet på en mini-parabol, som sto i vindusposten. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
hermansen Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 (redigert) Dette må jo være en ok pris. Finlux 19" Men har ingen erfaring selv med produktet. Redigert 10.Mai.2011 av hermansen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Er det noen som har erfaringer med denne antenna fra Nargus kontra 35cm UFO antennen til Glomex? Vet Watski forhandler denne.. http://www.hedengrensecurity.fi/files/hedpro/30100_7000naval/Nargus-DVB-T.pdf Jeg har 25cm UFO fra Glomex som jeg ikke er helt fornøyd med. Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Dette må jo være en ok pris. Finlux 19" Men har ingen erfaring selv med produktet. Jeg kjøpte det på Coop OBS for 1498 for en liten stund siden. Vet ikke om de har den prisen enda, men sjekk da vel Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 (redigert) Dette må jo være en ok pris. Finlux 19" Det er nok en fin pris på denne, for denne modellen er med USB-opptak. Kan du klare deg med kun USB-avspilling, kan du kjøpe den som jeg (og Arild81) har kjøpt til under 1.500,-. De er helt like ellers. Redigert 10.Mai.2011 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
tom-ass Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Hva er USB-avspilling? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Key Freak Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Avspilling av videofiler fra USB minnepinne eller harddisk. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Polarn Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Fikk den bare til å fungere på USB minnepinne og ikke hardisk. Men nå finnes det jo 32 GB minnepinner da, så man for jo en del filmer/bilder o.l. på den. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
tom-ass Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Sjekk denne da, var grisebillig iallefall. http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/lcd-led-og-plasma-tv/tv-12-volt/andersson-a194dcdvdwhitesummeredt/153819.3107/ Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Bayer Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Nettop bestillt meg denne fra grundig: http://www.lydogbilde.no/test/kjøkkensjefen. Hadde den hos abbo.no for 2314,- vil påstå at dette er ganske billig for en sån tv med 12v. Koster mellom 3500-4000 på andre nettsteder. Sitér dette innlegget Link to post
SteinarK Svart 11.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2011 Min 19", som jeg kjøpte på SmartClub for en måned siden for 1500 (og som jeg tror er den samme som selges på Obs) støtter både USB- opptak og -avspilling. :) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 11.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2011 Fikk den bare til å fungere på USB minnepinne og ikke hardisk. Merkelig, jeg har bare testet min 19" med harddisk, og det fungerer. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.