Jump to content

Riks-tv, erfaringer og anbefalninger av utstyr

tom-ass

Recommended Posts

Da har jeg bestillt pakka fra net on net, så det blir spennende å se om jeg får noen dreis på det.

Argumentet med strømforbruket er absolutt noe å ha i tankene, men det kommer til å bli minimalt med tv-titting hos meg, samtidig som jeg har 330ah forbruk og ligger ofte på landstrøm.

Bygdetulling med båtførerbevis!

• 1 måned senere...

Finnes det noen frittstående antenne (for tilkobling ved behov) som er å anbefale i båt? Eller er det "waste of money" og man bør gå rett på fastmontert? Har montert TV nå og det er så og si utelukkende for at barna skal få se litt DVD. Kan jo også koble PC til TV og vise nett-tv, men har kan jo båndbredden fra ICE tidvis være en flaskehals.

Ser jo at fastmontert er å anbefale, men skjønner jo at enkelte selv med disse ikke får så bra forhold. Så hva sier ekspertisen?

mvh Bergen Dørk

Hvis du ikke har noe å bidra med kan du spare deg dine ytringer. tankegangen min var å få best mulig signal på en mindre båt, uten hardtop. Da kan en montere en "fast type" antenne hvor som helst ved hjep av en stor sugekopp, rekkefeste eller fast lita kule (ram..). Bør jo helst ikke være i veien ved land ligge da. Så kan en leggen vekk når en skal ut å seile/tøffe igjen, antar nok av benkeplass.

Ja det finnes også små nette antenner som kan fastmonteres. Kvaliteten vet jeg ikke. Hva med en liten grei satelitt disk ?? Erfaringer ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...