Jump to content

Rense forgasser på 25HK Johnson 2000mod

DIYglenn

Recommended Posts

Hei!

Tenkte jeg skulle gå over forgasseren på et par motorer, både en 4 hk evinrude og en 25 HK johnson.

Begge harker litt, og jeg vet det er lenge siden det er gjort noe som helst med forgasser.

Er det noen som har en fin guide på rensing av forgassere? Demontering etc? Bør jeg ha en ny pakning klar før jeg tar av forgasseren etc?

Kjøpte et slikt sett nå:

1494699.jpg

160,- på ebay :smash: (Sierra 18-7222) Er samme kit som standard til motoren , men har den flyteringen inkl. Kostet 10,- ekstra :tongue:

Noen som har tips til rensing av forgasseren? Noe middel den kan ligge i? CRC produkt?

Er ikke noe hokus pokus. Trykkluft er tingen, blås kanaler og dyser. Skriv opp hvor mange omdreininger diverse "skruer" er justert,og hvor nålen er plassert, så du slipper å justere inn dette på nytt. Fusking kan ofte forårsakes pga av gåene tenplugeger eler dårlig bensin.

Redigert av OleAndrè (see edit history)

Er det noe som kan løse opp sånn svart "gummi" i forgasser?

Ang. plassering av nålen; jeg har i utgangspunktet tenkt å justere luft/bensin forhold uansett på denne. Tror det er lenge siden noe som helst er gjort på motoren, og den trenger en overhaling.

Hørte man skal finne ut hvor motoren ettertenner (for mye luft) og hvor den drukner (for mye bensin) og stille skruen i midten av disse to, og deretter 10 grader mot der den fikk for mye bensin.

I tillegg vil jeg bytte tennplugger etc.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...