Knut T. Startet 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2011 (redigert) Har sett på ny båt i vår. Har bl.annet sett på ett par Riviera 925 FB. Liker innredning og layout innvendig på denne, men begynner nå å lure om det er noe galt med denne, når det nå plutselig ligger 22 slike for salg. Tidligere i vår var det 2. Det har kommet ca en til dagen på Finn i det siste. Noen som har erfaring med denne? Jeg kunne tenkt meg varianten med en motor og fast aksling. Ikke 2 motorer med drev!! Knut Redigert 10.Mai.2011 av Knut T. (see edit history) Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
Mix Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Båten er trang og er i realiteten ikke mer enn 30 fot. Annonseres ofte som 34 foter, noe den ikke er. Trond Huseklepp hadde en ny båt tilsalgs på Finn ifjor, denne ble som korrekt er, annonsert som 30 foter. Flott båt, men ta størrelsen i betraktning. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 (redigert) Hei Knut! Hvis du ser etter en velbygget, sikker og godt disponert båt på denne størrelsen, så fortsett å se etter Riviera 925! Skroget er som nevnt ca. 30 fot, mens total lengde på de nyeste modellene (etter 2002) med den store plattformen er ca 34 fot. Du vil finne mye informasjon, historikk, motorvalg, mange bilder av båttypen, osv hvis du bruker søkefunksjonen på forumet. Jeg har tidligere blant annet lagt ut en oversikt over de forskjellige årsmodellene fra ca 1990 og til nå som kan være kjekk hvis du vurderer å kjøpe bruktbåt. Lykke til! Redigert 10.Mai.2011 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Det er riktig som Phoebe skriver. Skroglengden har vært 30 fot (ca. 920 cm) siden Huseklepp begynte å produsere båten i 1990. Fram til 2002 var midlertid totallengden (inkl. baugspyd og badeplattform) om lag 1036 cm. Fra 2002 ble båten laget (levert) med lengre badeplattform og siden da har totallengden vært 1063 cm (halvplanende versjon) eller 1075 (helplanende versjon). Bredden har hele tiden vært 325 cm. Jeg ser dog at mange av de som selger båten, oppgir en totallengde på 1036 på Rivieraer som er laget etter 2002 - dette er ikke riktig - da er totallengden lengre slik som angitt ovenfor. Sitér dette innlegget Link to post
Knut T. Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Ja jeg er klar over at båten ikke er mer enn 30'. Har vert om bord i de 2 jeg såg på. ( Begge er foresten solgt nå, den ene for rundt 795000,-(1994 med 2 motorer og drev) (den andre for ca 800000.-(1993 En Volvo Penta med strak aksel)) Men jeg liker fortsatt veldig godt innredningen med 2 lukkede lugarer med dør, og stort fint toalett og bra salong og bysse oppe. Flybridgen er jo ikke så stor, men det kan en jo ikke vente bedre på 30'. Men det jeg fortsatt undrer på, er hvorfor "alle" plutselig vil selge sin Riviera? Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
Fetter Anton Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 "Alle" og "alle", der er jo solgt mange av de da de jo har vært i produksjon i vel snart 20 år, og med tanke på at der nå er over 15000 båter til salgs på FINN.... Vi kjøpte oss en 2000 mod. med 270 HK Yanmar og drev tidligere i vinter, og har allerede brukt den mye, og vi kan ikke få fullrost båten nok. Sitér dette innlegget Link to post
Knut T. Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Vi kjøpte oss en 2000 mod. med 270 HK Yanmar og drev tidligere i vinter, og har allerede brukt den mye, og vi kan ikke få fullrost båten nok. Kan jeg spørre hva du måtte betale for den? Jeg synes de som ligger for salg nå er priset noe høyt. Bare en 1992 mod. til under 850000.- De fleste er over millionen, men er noe nyere da. Den 1993 modellen jeg så på låg i Kopervik, og sto avetert til 845000,- Det var en meget pen og velholdt båt. Men etter som jeg vet fikk han ikke mye over 800000,- for den. Han mailet meg og sa han hadde fått ett bud på det. Den andre som låg på Stavanger Marinesenter var opprinnelig avetert for 895000,- men gikk ned til 795000,- før den ble solgt. Den var ett år nyere, men hadde 2 Mercruiser med drev, og var en del "Shabby" Med bl. annet en del lekkasjer rundt om. Det ser ut som om det kan bli en Riviera om jeg finner en til rett pris. Alternativet vi har sett på er Saga 32, som også kan være aktuellt Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
Fetter Anton Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 (redigert) Jeg betalte godt over millionen, noe jeg synes den er vel verdt. Sender Deg en IM. Ser Du bor på Karmøy Du og Redigert 10.Mai.2011 av Fetter Anton (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Hmm - jeg ventet på deg Fetter Anton da jeg så at spørgeren også var fra Karmøy. Du er fornøyd? Sitér dette innlegget Link to post
Luna III Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 [ quote name='Knut T.' timestamp='1305026732' post='1136682]Har sett på ny båt i vår. Har bl.annet sett på ett par Riviera 925 FB. Liker innredning og layout innvendig på denne, men begynner nå å lure om det er noe galt med denne, når det nå plutselig ligger 22 slike for salg. Tidligere i vår var det 2. Det har kommet ca en til dagen på Finn i det siste. Noen som har erfaring med denne? Jeg kunne tenkt meg varianten med en motor og fast aksling. Ikke 2 motorer med drev!! Knut Hei Knut! Jeg sier som Phoebe, fortsett å kikk. Og benytt sjansen til å presse pris. Jeg har også stusset over antallet til salgs, men vi kjøpte vår Riviera i fjor høst og er i alle fall fornøyd hittil. Jeg trålet alt jeg kunne finne på nettet om Riviera og fant ikke noe negativt. Tror kanskje endel bytter til større båt og noen har blitt skremt/gått lei etter to "dårlige" sommre. Vi kjøpte Riviera nettopp fordi den ikke er så stor og ruvende. De som kaller den 34 fot skryter nok på seg noen fot de fleste. Med den "gamle" platformen kunne vel kanskje målet strekkes til opp mot 33 fot, men så kom den nye platformen og da så det ut som om de som hadde den gamle prøvde å henge seg på 34 fot trenden i annonsene. I fjor hadde Huseklepp en demobåt på Finn. En 2010 mod som de oppgav somm 30 fot. Det ble jo da litt morsomt i forhold til de som annonserte samme og eldre båt som 34 fot. Så lykke til Knut. Gled deg over at tilbudet er mangfoldig. Det er bare en fordel for deg. Du kan velge motortype, drev eller aksel og ekstrautstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Anton Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Ja, jeg er strålende fornøyd med alt. Har vært på tur omtrent hver eneste helg, pluss hele påsken så har allerede fått brukt den en del. Eneste jeg har gjort, stort sett, er at jeg tok skumgimmimadrassen ut av trekket i forkabinen, og brukte den gamle som mal, og fikk Tøgersen i Haugesund til å skjære en lik av en tempurmadrass som jeg hadde fått tak i. Ligger nå bedre i båten enn hjemme. (Synes det er litt rart at mange med både hytter og båter til millioner, ofte ligger på "300 kroners Jysk skumgummimadrasser". Tenker og å bestille og montere sånne klaffebenker til å ha bak. Hadde ikke tenkt meg båt med drev jeg heller, men er positivt overrasket med tanke på hvor mye lettere det er å manøvrere med. Sitér dette innlegget Link to post
TwinCab Svart 11.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2011 Helt enig - fortsett å kikke.Men skal du ha en Riviera FB med en motor og strak aksling og samtidig ha litt ekstra fartsressurser, så må du nok kikke etter Rivieraer med Yanmar 270 hk eller 290 hk. Denne motoren kom vel ikke i Riviera noe særlig før 1999 - og da må du nok regne med en "utropspris" på 1.1 mill - 1,15 mill eller mer - så kommer vel prutningmonnet i fradrag. Se også denne artikkelen vedr. motorstørrelse http://www.batmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/BladarkivoversiktWeb/3DAB2D7818152286C125761800481E1E?OpenDocument Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 11.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2011 Synes mange er overpriset. Solgte min 2000-modell med Yanmar 290 og strak aksling i fjor høst til kr. 1.1 mill (betalte selv 1,3 mill 3 år tidligere, selv om den var i bedre stand når jeg solgte den enn når jeg kjøpte den). Skal ikke si hvem jeg solgte til, i tillfellet han selv skal selge (men det tror jeg ikke skjer med første). Mange av de som er ute for salg nå var også til salgs i fjor høst. Regner med at de relativt høye prisene skyldes et håp om at bruktmarkedet er på 2006-2007 nivå, noe jeg tror ikke i er tilfellet. Ellers var vi veldig fornøyd med vår båt. Solgte grunnet overgang til hytte og hyttebåt. Skulle jeg kjøpt Riviera i dag hadde jeg gått for en med forlenget badeplattform (litt for liten den vi hadde). Størrelsen på FB synes jeg ikke var noe problem, da også den nye er for liten å bli et ordentlig oppholdssted når man ligger til land/brygge. Lykke til med jakten. Mitt tips er at du har litt is i magen bør du kunne gjøre et godt kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Anton Svart 11.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2011 Jeg har vært med båten over både Boknafjorden og Sletta flere ganger allerede, og har opplevd skikkelig ruskevær med den, og sjøegenskapene og har imponert meg svært mye. Den er tørr og fin, og virker veldig trygg, for å si det sånn. Er en fantastisk kjekk og kvalitetsmessig god båt. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2011 (redigert) Det kommer opp 80 treff om du søker på Scand Baltic i dag, så det er ikke bare Riviera 925 det er mange av på bruktmarkedet..(23 av de) Redigert 11.Mai.2011 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 11.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2011 (redigert) Jeg mener det pr våren 2011 totalt er produsert i underkant av ca 300 stk Riviera 925 fra Huseklepp. En del av disse er solgt til utlandet, blant annet til det tyske markedet. Min båt er eksempelvis byggenr. 234 og ble levert fra verftet i mai 2006. Huseklepp har i snitt levert ca. 12-15 båter pr år (noe mer i toppårene), hvorav ca. halvparten har vært komplette og nøkkelferdige båter med alt utstyr og halvparten som byggesett (ikke forveksle dette med halvfabrikat, som er noe helt annet). Når vi først snakker om å eie en Riviera 925, så kommer vi ikke utenom å nevne service og oppfølging av verftet. Dette er kort og godt helt suverent. Serviceinnstillingen til Trond Huseklepp og hans medarbeidere tror jeg må være i særstilling i båtmarkedet. Riviera 925 er en båttype som er utviklet og forbedret årlig på detaljnivå i 20 år, og som Riviera-eier kan du derfor oppgradere og utbedre med "originaldeler" helt tilbake til de tidligste modellene. Det å ha en levedyktig, oppegående og så god ettermarkedsleverandør i dagens båt-Norge er ikke en selvfølge. Dagens båtmarked preger selvsagt også dette verftet, og jeg tror de nå ligger på ca 7-8 båter i året. I tillegg har de utvidet virksomheten mot reparasjoner, skader og oppgraderinger av alle typer båter, så det er fremdeles travle tider. Å stikke innom verftet er alltid en hyggelig opplevelse, noe alle Riviera-eiere før eller siden bør gjøre. Lokalene preges lite av plast-produksjon, men derimot av treverk, håndarbeid og nydelige snekkerier. Å være båteier kan handle om mer enn bare å eie en båt, f.eks. tilgang til dyktige fagfolk som faktisk bygget den i sin tid. Redigert 11.Mai.2011 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 11.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2011 Når vi først snakker om å eie en Riviera 925, så kommer vi ikke utenom å nevne service og oppfølging av verftet. Dette er kort og godt helt suverent. Serviceinnstillingen til Trond Huseklepp og hans medarbeidere tror jeg må være i særstilling i båtmarkedet. Det er jeg helt enig i! Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Anton Svart 11.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2011 Ditto ! Sitér dette innlegget Link to post
Piotr Svart 10.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2011 Jeg er blitt en heldig eier av en Riviera 925 nettop. Det er 1996 mod, veldig pen og veldhodt. Masse plass i fordhold til min tidligere Bayliner 275 og ikke minst lokket båt. Betalte litt under 900 000. Kan sterkt anbefalles !! Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 10.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2011 Etter å ha fulgt tråden, så er det bare å gratulere med et fornuftig valg av båt. Tittet selv på denne båten i en periode da den bygges nesten i mitt nærmiljø. Flere kjente har denne båten og er kjempefornøyd. Aldri hørt et vondt ord. Det som er verd å merke seg er at det er en del av disse som er selvbygget. Huseklepp selger disse ferdig og som byggesett, men det vet du antagelig. Gratulerer da er det bare å sørge for en lang og flott sommer. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Fetter Anton Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Gratulerer så masse med en helt fantastisk båt! Hvis Du tar kontakt med Huseklepp modellverksted så kan sikkert de hjelpe Deg. Sitér dette innlegget Link to post
Luna III Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 (redigert) [/img] Jeg er blitt en heldig eier av en Riviera 925 nettop. Det er 1996 mod, veldig pen og veldhodt. Masse plass i fordhold til min tidligere Bayliner 275 og ikke minst lokket båt. Betalte litt under 900 000. Kan sterkt anbefalles !! Gratulerer med flott båt. Håper du blir like fornøyd som vi er. Og så håper vi på en sommer som gir gode minner. Redigert 21.Juni.2011 av Luna III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.