wesling115
DYM skrev On 13.11.2013 at 21.56:Lenge siden jeg har oppdatert noe her :) Har skjedd en del siden sist! Motorheis fra Bobs Machine Shop er montert, motor heisa ganske kraftig og ny stålvisp er handla inn :)
Bob's heis:)
Turbo 14,25x23
Teoretisk OG praktisk toppfart med dette oppsettet er 53 knop. Shinewalk-terskelen er faktisk akkurat på 52-53 knop, som også er på max turtall før rødmerking 5500rpm. Båten er dønn stabil opp til terskelen. Går akkurat like fort full av folk og grillmat også :) Akselrasjonen er syyyyk syk syk!
Jeg har ingen ballast, all vekt er bak (motor, batteri og bensin), så jeg presser skroget ned en del med trimmen. Skal jeg kjøre fortere nå så må jeg ha større propell og mye av steglistene MÅ vekk! De i baugen er livsfarlige når man presser baugen ned!! En liten bølge så hugger de tak og drar hele båten over på siden nesten
Et lite Youtube klipp :)
Har alltid siklet etter denne videoen på YouTube. Kjøpte meg selv en wesling i april 2019, og monterte på en mercury 115 (ikke like overmotorisert, men flytter seg bra). Innså først nå at det muligens er din gamle båt, med tanke på lanterneplasseringene (og uten topplanternen) samt de umalte stedene i hardtoppen.