bjoris Startet 8.November.2004 Link til dette innlegget Startet 8.November.2004 Jeg fikk spørsmål om konservering fra en som har en ny Tohatsu 30 hk. Den ble kjøpt for 2 år siden, men har pt ikke vært startet. Ble litt svar skyldig. I utg pkt tenkte jeg at siden den ikke har vært startet så trenger den sikkert ikke noe konservering, men kanskje det likevel kunne vært lurt å hatt en liten skje motorolje (2 taksolje?) i hver sylinder? Rådet han forøvrig til å dra i startsnoeren et par ganger i løpet av vinteren så ikke sylindrene blir stående på samme sted. Det har jeg hørt skal være lurt så det ikke setter seg fast..., men det er vel også et råd for motorer som har vært brukt og neppe et problem med en ny motor? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
yevensen Svart 8.November.2004 Link til dette innlegget Svart 8.November.2004 Hvis den aldri har vært startet og vært lagret tørt burde vel fabrikkens koservering holde lenge. Litt olje i sylinderene kan neppe skade, og hvis den lagres i en sjøbu eller nærme havet bør den kanskje dusjes med crc e.l. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.