Jump to content

Ekstremt saltlag på båten. Teorier?

Eureka

Recommended Posts

Jeg har stusset over at det har lagt seg ekstremt mye salt på skrog og akterveggen i løpet av turene jeg har hatt i løpet av de site 14 dagene etter sjøsetting. Se bilde, som er tatt etter 30 minutter gange. Værforholdene var sol og 22 grader i lufta, nyvasket før turen. Og nå har det knapt vært nedbør siden før påske, kan det ha noe å si?

Mulig det er bare jeg som husker helt feil, eller er det flere som har reagert på det? Kan det være et vestlandsfenomen? Snakket med en kar i nabohavna som også stusset på det, da båten hans også var full i salt.

Det ligger rett og slett et tykt lag med salt på båten etter at den har tørket..

diverse_10.05.2011_046.jpg

Kan det ha noe med overflaten å gjøre?

Er båten polert og vokset slik at vannet som spruter opp på båten "preller" av, eller kan det være en matt og tørr overflate som holder på saltvannet til vannet fordamper (da er det bare saltet som blir igjen)?

Aner ikke om det kan være en løsning, men på min båt blir det i hvertfall ikke slik. Av og til kan jeg få slike tendenser, men ikke på flater som er polert og vokset.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...