Eureka Startet 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2011 Jeg har stusset over at det har lagt seg ekstremt mye salt på skrog og akterveggen i løpet av turene jeg har hatt i løpet av de site 14 dagene etter sjøsetting. Se bilde, som er tatt etter 30 minutter gange. Værforholdene var sol og 22 grader i lufta, nyvasket før turen. Og nå har det knapt vært nedbør siden før påske, kan det ha noe å si? Mulig det er bare jeg som husker helt feil, eller er det flere som har reagert på det? Kan det være et vestlandsfenomen? Snakket med en kar i nabohavna som også stusset på det, da båten hans også var full i salt. Det ligger rett og slett et tykt lag med salt på båten etter at den har tørket.. Sitér dette innlegget Link to post
toholthe Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Pollen? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 nei, det er rett og slett kun salt... Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Skal ikke mye pollen til før det ser fælt ut.. Ville også sagt at her ser det ut som det er pollen i lufta som kan være grunnen, sammen med salt. Du vil vel gjerne ikke kunne kjenne forskjell på rent salt og salt med pollen i ved å kjenne med hendene? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Kan det ha noe med overflaten å gjøre? Er båten polert og vokset slik at vannet som spruter opp på båten "preller" av, eller kan det være en matt og tørr overflate som holder på saltvannet til vannet fordamper (da er det bare saltet som blir igjen)? Aner ikke om det kan være en løsning, men på min båt blir det i hvertfall ikke slik. Av og til kan jeg få slike tendenser, men ikke på flater som er polert og vokset. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Seilaren Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Helt normalt dette. Betyr bare en ting. Du er ikke flink nok til å spyle båten din etter bruk. Og nå er det heller ikke regn som gjør jobben for deg.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Eureka Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 (redigert) den er pollert og vokset nøye for 3 uker siden. samme produktene som i fjor. intet pollen på dekk eller kalesje. og den ble vasket med rent vann og såpe like før turen dette bildet er tatt. som dere ser blir stålet like fult i salt.. Redigert 10.Mai.2011 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.