GlennIversen Startet 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 10.Mai.2011 Bør jeg bruke 98oktan eller 95oktan, blyholdig eller blyfri bensin på min gode gamle Evinrude 55hk 2T. Holder det med 2% oljeblanding eller bør jeg gå opp til 3%. Frem til i dag har jeg kjørt på 95okt blyfri med 2% olje, motoren har fungert fint men for å være på den sikre siden spør jeg dere her inne om hva som er mest riktig og fornuftig for min gamle traver. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Droll Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 95 oktan blyfri med 2% TCW-3 godkjent 2-takts olje, bly har ingen virkning i en 2-takter... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Bernt Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 i Usa så forsvant bly og høyoktan i 1974 (California) tror jeg. 2%er bra . Før i gamledager var det bronseforinger i steden for nål/kulelager , + att de blandet inn motorolje . Derfor kjørte de med 4% oljeeblanding før|| Bernt Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 (redigert) Takker for svar, så lenge leksikonene mine her inne er enige (droll og bernt), så er dette fasitsvaret :thumbsup: 95okt og 2% Redigert 10.Mai.2011 av GlennIversen (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Droll Svart 11.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2011 Før i gamledager var det bronseforinger i steden for nål/kulelager , + att de blandet inn motorolje . Derfor kjørte de med 4% oljeeblanding før|| Og bare for å utdype det et hakk... det gjelder Johnson/Evinrude motorer ELDRE en 1964, 1964 var det første året disse motorene hadde kun lagre og ingen foringer i motoren . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.