Geir V. Startet 9.November.2004 Link til dette innlegget Startet 9.November.2004 En kompis vurderer å kjøpe en båt i Mo i Rana, han har fått pris på frakt fra Nord Cargo på ca 30 000,- . Er det noen som vet om noen billigere måter å få båten sørover på. Båten er 10,75 meter og 3,80 høy og veier ca 5 tonn. Båten skal til Fredrikstad. Kanskje det er noen som er interessert i å kjøre den ned? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 9.November.2004 Link til dette innlegget Svart 9.November.2004 Nor-Cargo er ihvertfall det aller dyreste alternativet. Det finnes kystbefraktere som er betydelig billigere, men jeg har dessverre ikke noen navn til deg. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Trophy Svart 9.November.2004 Link til dette innlegget Svart 9.November.2004 Er det en hurtiggående båt? Det er jo langt å seile på denne tiden( storm & uvær) Bør vel være mannskap på tre Dieselforbruket blir vel ganske høyt på en så lang tur. Mye som må kalkuleres inn. Prisen til Norcargo tror jeg er med omlastinger da jeg tror de ikke går direkte på denne strekningen. Alternativ kan være å seile den et stykke og skipsfrakt resten. Kjøre den landeveien kan by på store problemer med den høyden. Targabøyle eller lignende som kan demonteres? Er vel over 3,5 m bred? Sjekk med sea cargo. De har avganger fra Tr.heim Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Walter_S Svart 9.November.2004 Link til dette innlegget Svart 9.November.2004 .... Kanskje det er noen som er interessert i å kjøre den ned?Det finnes folk som har dette som levebrød. Se: http://www.finn.no/finn/boat/object?id=458...660&pos=9&rub=7 Skader jo ikke å ringe og høre om pris? I hvertfall hvis alternativet er 30.000,- :o) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Guest LOFOT2 Svart 9.November.2004 Link til dette innlegget Svart 9.November.2004 . Hei. Faren min fikk fraktet en båt (25 fot) fra Fredrikstad til Mo i Rana i fjor. Han betalte mellom 7000 - 8000 kr. Skal finne navnet på firmaet. Sender deg en mail når jeg vet navnet. Sitér dette innlegget Link to post
bugs bunny Svart 10.November.2004 Link til dette innlegget Svart 10.November.2004 hva med hurtigruten til bergen da,vil ikke det hjelpe ett stykke på veien,og kansje tog derfra til oslo. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 10.November.2004 Link til dette innlegget Svart 10.November.2004 Hurtigruten tar ikke dekkslast. Ikke er det plass til en så stor båt under dekk på Hurtigruten Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Geir V. Svart 11.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2004 Jeg hadde satt litt feil mål her, nå er det justert. Båten er en Scand Atlantic som marsjer i ca 18 kn. Håper du finner adressen på firmaet LOFOT2, det hadde vært kjekt å sjekke pris hos de. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.