Jump to content

Yamaha impeller 1983 umulig å få tak i?

JePeKj

Recommended Posts

Noen som kjenner noen gode Yamahaforhandlere? Får ikkje tak i impeller til min 1983model 50hk? Lokale forhandler har prøvd å ringe Yamaha men uten hell. Den som blir anbefalt har hull for 17mm aksel og min aksel er 18mm... Frister å "borre" opp.... Men det er vel ikkje så enkelt. Kan undervannshus være fra en 60hk?

Hvis du finner serienummeret og legger det ut her blir det lettere å hjelpe.

Legg ut alle bokstaver og tall som står på nummerplaten.

Spesielt den ene bokstaven som skal stå helt nede på høyre siden av skiltet. Den kan være litt vanskelig å få øye på med det første.

Hvis du har en 1983 modell skal bokstaven "P" stå der.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Hvis du har et serienummer som inneholder 6H burde den impelleren som "Lyspære" linker til passe.

6H serien begynte Yamaha å produsere i 1983 og den var med oss i mange år.

Den impelleren med OEM varenummer 6H4-44352-02-00 er brukt på alle 6H modeller 30, 40 og 50hk.

Redigert av Double Weber (see edit history)

Lykkelig Dracoeier ^_^

Guest Kaptein Fredrik

Noen som kjenner noen gode Yamahaforhandlere? Får ikkje tak i impeller til min 1983model 50hk? Lokale forhandler har prøvd å ringe Yamaha men uten hell. Den som blir anbefalt har hull for 17mm aksel og min aksel er 18mm... Frister å "borre" opp.... Men det er vel ikkje så enkelt. Kan undervannshus være fra en 60hk?

Ta en titt hos Sierra Marine. Hos de kjøpte jeg impeller til min 1963 mod Johnson :flag_bp:

Sierra marine, de holder på med "piratkopiering" av deler. Men det skal vist være fullt lov, siden delene ikke er i produksjon lengre. Om du holder til ved Oslo, så kunne du kontaktet TSG båt og motorservice(link til TSG)

Impelleren på min yamaha viste seg å være 2004 i stedenfor 1999. Enten så var undervannshuset eller impellerhuset byttet. Jeg brukte over en time for å få impelleren nedpå akselen min.

Redigert av Kaptein Fredrik (see edit history)

Får ikkje tak i impeller til min 1983model 50hk?

Er motoren 2- eller 3-sylindret? Mistenker at du har av de siste 2-syl 50hk, (som jeg vil tro har mye til felles med 55hk Origin som ble produsert til langt utpå 90-tallet) , og som de andre skriver så kom det en ny serie rundt 83/84

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

takk for tilbakemeldinger. Saken løste seg etter mye frem og tilbake med 3-4 forskjellige forhandlere som målte feil og riktig osv osv. Vart veldig så forvirrende en liten stund. Men alle var blide og hjelpsomme og etter en 2 timers kjøretur var riktig impeller fint på plass klokken fem på 16.mai.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...