Jump to content

Finnes der en slags do-dispenser for sanitærvæske ?

mateco

Recommended Posts

Heisann folkens! :flag_bp:

Er det noen her inne som kjenner til en slags dispenser for sanitærvæske til septik-dassen??

Jeg tenker da på en beholder-sak med en liten håndpumpe hvor man gir et par trykk etter skylling på septik-doen! Gjerne fastinstallert med re-fill mulighet og tynn slange direkte i skåla!

Om ikke der finnes i handelen så er det kanskje noen kreative medlemmer her inne som har en hjemmesnekra god patent?

Synes det er litt tungvint å tømme fra den svære 4 literskanna etter hvert besøk!

Takker for alle innspill!!!

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Trenger du å ha i sanitærveske etter hvert besøk?

Jeg pleier bare å ha i en "klunk" fra flaska (sammen med noen "pump" med vann) etter at tanken er tømt og klar for ny bruk.

Det er vel kanskje en smak sak, men jeg synes at en liten dæsj med sanitærvæske etter siste skylling virker litt "forfriskende" i fohold til rent sjøvann. Den tar litt av skitlukta også, synes jeg !! :giggle:

maritim selger en beholder med sanitærveske som monteres på vanninnløpsslangen på toalettet,holder til 400 spylinger og kan byttes ut med refill etter det.

Da er det sikkert denne du mener !!??

Og den virka intresann!! Må i såfall monteres på vanninntaket til doen min. Har "motor-do" !! :giggle:

Absolutt noe jeg vil vurdere !!

Du kan sette en slange på denne pumpa. BT

Hør om du kan kjøpe bare pumpa. Ellers får du 5L håndrens "på kjøpet" :giggle:

Joda, også et brukbart alternativ. Men har ikke plass til en 4 liters ved siden av potta. Ei heller mulighet til å henge den over !

Takker for innspillene så langt!! :thumbsup:

Bjørn

Zaloflaska er vel enklest !

Men her en mere tekniske petter-smart utgave:

58-657_m.jpg

Egen spylertank m/pumpe til kr.109,-

Tanken plasseres unna veien med tynn slange til skåla, men lett tilgjengelig for refill. Aktiveres med medfølgende elektrisk trykknapp i noen sekunder etter siste skylling !??

For den "tekniske do-gjenger" med sans for duppeditter !

:sailing:

Bjørn

Trenger du å ha i sanitærveske etter hvert besøk?

Jeg er enig med Arvid. Hvis du f.eks. skal bruke 1-2 dl. pr tank, så er det vel bedre at hele denne mengden kommer i tanken med en gang etter tømming og står å "jobber" lengst mulig. Det blir vel ikke brukt opp mens det er i tanken eller fungerer dårlig hvis det er for mye?

På denne måten slipper du å engasjere hele familien og gjester i prosessen.

Dette er i motsetning til utedo eller tørrkloset, der du ønsker å ha lag med bark innimellom.

Gerhard

Redigert av Gerhard (see edit history)
  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...
  • 1 år senere...

Disse tablettene til Tankette ... de er pakket i en slags folie, er det meningen at tablettene skal forbli i denne folien når de plasseres i Tankette?

Fant ikke noe info om dette noe sted.

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Nå har jeg ikke svar på om det finnes dispensere eller ikke.

Men:

Jeg pleier å fylle på 1/2 til 3/4 liter av den blå etter hver tømming. Tanken tar 200 liter. Da får jeg aldri lukt eller andre ubehageligheter.

Så fyller jeg på en skvett i ny og ne, men det er sikkert ikke nødvendig.

På varme sommere tømmer jeg tanken oftere enn på våren og høsten.

Redigert av KAT (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...