Octoplex Startet 21.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2011 (redigert) Hei. Det er første gang jeg skal gjøre dette så ville sette VELDIG stor pris på om noen som har gjort dette før kan gi meg en liten step by step liste? Det er en 14 fots glassfiber båt av typen kavaler 445 med dobbel bunn. Tenkte og bruke biltema sine produkter, men i og med at jeg ikke veit hva som er brukt på båten fra før av tenkte jeg kanskje det er best og slipe ned det meste og gjøre alt om igjen, eller? Må også sparkles litt da skroget har noen små hakk, riper og har skrapt litt nedi bunnen. Enkelte steder ser det ut som den eksisterende malingen/(bunnstoffet?) har begynnt og sprekke opp litt. Så hvis noen hadde vært så snille å dele litt erfaringer ville det være kjempe fint:) Redigert 21.Mai.2011 av Octoplex (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
waroo Svart 21.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2011 holder på med det samme selv og har pusset opp en båt på samme måte tildligere. bruker bare biltema produkter på sår over vannlinjen tetter jeg med polyestersparkel. sprekker og større sår plastres igjen med polyester og glassfibermatte. så mye som mulig slipes ned over sparklingene, husk å bruke klosse for å få det jevnt , evt planslipper. sår under vannlinjen repares med epoksy. er det større sår må man bruke glassfiberduk og epoksy. (iklke matte sammen med epoksy) hele skroget slipes lett ned før lakk legges på . skroget må være fritt for støv og fett før lakk legges på . rengjøres event med aceton. jeg lakker med 2 komp lakk fra biltema, og jeg bruker rulle. det blir fint. lakken kan gjerne tynnes noe , med tynner (selges også på biltema) før den legges på . ikke bland for mye om gangen. dette størkner veldig fort. bruk rulle med hår, ikke svamp , og dra av løse hår fra rullen før du bruker den. og bruk maske når du sliper og lakker og legger polyester + hansker på hendene ved alt dette arbeidet. lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Octoplex Svart 21.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2011 Takker for svar! hva med primer, bunnstoff ( plastpest beskytter?) Slipe ned hele skroget for så og ta på epoksysparkel eller? Er usikker på rekkefølgene her, helt grønn på området;) Sitér dette innlegget Link to post
Octoplex Svart 22.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Sitér dette innlegget Link to post
jrpedersen Svart 9.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2011 Hei. Jeg sliter med å få i gang samme tråd som deg: https://baatplassen.no/i/topic/81834-hjelp-til-aa-pusse-opp-baaten-min/ Hvis du har fått flere tips og evt kan vi jo dele disse? John Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.