Jump to content

vann i øverste sylinder på johnson 60 hk 1982mod.


motormaniac

Recommended Posts

har en 82mod johnson 60hk to sylindret. får vann inn på øverste sylinder. noen som har erfaring med detta? lura på om det e nåkka vits å skru sund å bytte toppakning eller om dette tyder på tæring? motor har stått i kjeller i 4 ård før æ kjøpte den, å det sies den va orden da den blei bytta ut til fordel for nyere motor. æ har kunn kjørt den i balje nå å kjølestråle så fin ut, men kom ut endel vann rundt omkring på stammen? en stråle framover rett over kavitasjons plata å litt ut ilage de to eksos hullene oppe på stammen, skal det være sånn??

Link to post
Share on other sites

Hmm... når det er i nederste sylinder er det vel stort sett nederste simmring som lekker, så øverste skal ikke jeg uttale meg for mye om, har ikke stor kjennskap til de motorene heller.. men om ikke toppakningen koster allverdens, og motoren er i grei stand ellers tror jeg at jeg hadde byttet toppakning hvis den lot seg skru av enkelt.. :)

Link to post
Share on other sites

Kan begynne med å ta av toppen da pakningen den ikke koster allverden, hvis problemet er her burde det være lett å finne lekkasjestedet....

 

MEN det kan også være side dekslet på motoren, på babord side >> dekslet over eksos portene, her er det et indre og et ytre deksel med kjøle vann imellom, dette for å kjøle eksosen noe pluss holde overflate temperaturen på motoren på et passende nivå...

Det indre dekslet kan ha tæringsskader som gir vannet mulighet til å komme inn i sylinderen ...

 

Prøv topp pakning først da eksos dekslet garantert sitter godt pluss boltene/skruene gjerne sitter meeeeget godt ...

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...