andersb Svart 21.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2011 funker finfint uten sim i min ipad2 Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 21.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2011 Her også:-) Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Hakkannen Svart 21.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2011 Presis (nesten på meteren) her i Stavanger, uten simkort i Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 Men jeg har kun iPad med whifi der er det jo ikke noe sim kort, altså kun en iPad som kan koble seg opp med et trådløst nett. Sitér dette innlegget Link to post
bertil68 Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 Må ha pad med 3G for at det skal virke Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 Prøv å slå av WiFi. Da bør den dedikerte GPS brikken overta. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
bertil68 Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 Prøv å slå av WiFi. Da bør den dedikerte GPS brikken overta. Er ikke GPS på Pad uten 3G Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 Ville være merkelig. Til og med iPhone 1 hadde en slik brikke selv om den aldri fikk software til å utnytte den. iPa2 burde absolutt ha en. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
bertil68 Svart 22.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2011 Ville være merkelig. Til og med iPhone 1 hadde en slik brikke selv om den aldri fikk software til å utnytte den. iPa2 burde absolutt ha en. Burde ja. Men blir jo mere penger i kassa når mann lager en med 3G og GPS og en uten. Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2011 Nei dette er RÅTT PARTI!!! Har nå brukt IPAD 2 3G (uten sim i) i sommar, sist tur Haugesund bergen Haugesund. Kjørte langenuen til bergen og bekjarvik og mellom stord/bømlo hjem igjen(litt trangere).. Garmin 525s har stått godt inn zoomet som bacup. På padda laget jeg rute på forhånd, zoomer ut og inn, ser på trange sund lengre fremme i ruta, korter inn ruta det jeg "tør" (liker helst leia på langtur) Dette er et fantastisk hjelpemiddel! Noen forbedringer jeg kunne ønsket er: -endre ruter, så går den til siste punkt og ikke der jeg er og har lyst å endre... -gyro retning i tall(ikke bare rød retnings strek. -lagre flere ruter med navn? mulig dette finnes om jeg leter... -snu ruta til hjemturen -ETA (tid til annkomst i denne farten) -distanse til enden av ruta fra gps via aktuelle WP (dette blir jo litt vansklig å kalkulere siden du sikkert ikke ligger/går rett over linja) Forresten, hva betyr det når det noen plasser står MT bak dybden? 50MT? Ser og at det brukes røde + med 4 prikker i hjørnene. Dette forbinder jeg med skvalpe skjær i andre kart. men her er det gjerne på store dybde over 100 meter. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2011 Er ikke GPS på Pad uten 3G Surfet litt på Goog. Ser ut til at GPS chipen er der men at iPa2 må jailbrakes for å få aktivisert den. Imidlertid, hvis man har en iPhone og kobler den til iPa2 synker iPa2 GPS referansene derfra slik at de kan brukes til navigering, bil eller båt. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
arnstein156 Svart 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2011 Plotteren streiket på vei hjem fra sørlandsferien forrige uke. La da opp noen raske ruter på iPhonen (4). I kombinasjon med sjøkart må jeg si jeg ble imponert over dette - en iPad ville selvsagt med sin store skjerm vært vesentlig bedre, men som "nød"-plotter i denne situasjonen var den overbevisende! Sitér dette innlegget You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge Link to post
Tintin Svart 25.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2011 (redigert) + Erfaringer denne sommeren: Siden ipaden er 10", kjapp og har zoom/flyttingsfunksjon som er særdeles brukervennlig, gir den en oversikt som min 5" lowranceplotter på ingen måte klarer å matche. Det gjør at ipaden er mye i bruk. Ved fisking ender lowranceplotteren opp som ekkolodd (split screen/frequency), og ipaden i sin vanntette pose blir brukt for å se hvor man er i forhold grunner og formasjoner. - Dersom det er mye bølger og risting under gange, går ipaden over til å bli ubrukelig, siden den ikke er fastmontert. Hvis man er kald og våt på fingrene blir den også mindre egnet siden den ikke registrerer fingertrykk godt lenger. Redigert 25.Juli.2011 av Tintin (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Stevens Svart 30.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2011 Fint med stor skjerm, men litt frustrerende at screensaver-funksjonen skrudde seg på hele tiden. Er sikkert en måte å skru av denne på, men jeg har ikke sett på det ennå. Fungerte greit inne i plastpose (kartlomme). Veldig dårlig lysstyrke ift. Northstar kartplotteren den lå ved siden av, og bortimot ubrukelig i solskinnet. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Har i helgen brukt padden som plotter, helt uproblematisk. virket finfint :-) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
baatsman Svart 1.August.2011 Link til dette innlegget Svart 1.August.2011 Mener at Ipad 2 uten 3G, da må en kjøpe ekstern GPS. Ellers har testet ut Ipad 2 i sommer. Har brukt den til ruteplanlegging, samt sammenlignet med vår Raymarine E-serie plotter. Meget godt fornøyd. men ser at min datter har brukt den da jeg har fått Justin Bieber som bakgrunnsbilde Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Luco Svart 8.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2011 Under en kjøre tur i går skjedde noe bekjymrings fullt!!! Skulle til å svinge av til ukjendt farvann da jeg oppdaget at båten stod stille på kartet uten noe som helst alarm om det... Denne løsningen som jeg har brukt times vis i hele sommer uten noe som helst trøbbel streiket... Prøvde å skru av programmet og på igjen (ut av programmet,to klikk på knappen for å få opp programmer som går, holde inne ikon til den skjelver for så å lukke den) hadde ingen andre programmer aktive. Startet opp igjen men ingen forsjell. Kjørte videre på garmin 525 og etter 3-4 forsøk kom den inn igjen. Dette var litt skremmende?? Noen andre som har opplevd lignende? Sitér dette innlegget Link to post
MB Angst Svart 15.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2011 (redigert) Godt eksempel luco på at ein må vere forsiktig og nytte padden til støtte, ikkje til å navigere direkte i. Fasiten er ut- ikkje nede i skjermen. Dersom padden driftar og det er mørkt, eller du er usikker på om kvar du er kan eller vil du gå på. Heads up, og vær bevist på kva du gjer Det er for mange skader og dødsfall blant båtfolket. Ikkje la det skje grunna paden. Når det er sagt er det eit fantastisk hjelpe og planleggingsmiddel. Men ikkje segl blindt på det. MVH Angst Redigert 15.Oktober.2011 av MB Angst (see edit history) Sitér dette innlegget Ja til heilårsbruk av båt 1.7 dti.zip Link to post
mhemil Svart 23.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2012 Se vedlagte Navionics kartutsnitt og 1.5 MT mellom Korsholmen og Saltholmen. Hva betyr dette? Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 5.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2012 Testet feedback i appen til navionics og har nå fått svar: Dear customer, Thank you for contacting Navionics Mobile. Please be informed that Course Up Mode is not available on Marine HD apps. We appreciate your input so we can continuously strive to improve our products. Your suggestion will be taken into consideration for future development. Best regards. Navionics Mobile Team Oppfordrer alle til å sende inn ønske om kurs opp for å få de til å oppdatere til kurs opp.. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 Se vedlagte Navionics kartutsnitt og 1.5 MT mellom Korsholmen og Saltholmen. Hva betyr dette? Vet ikke hva det betyr, vi lurte også på det når vi var der i pinsen. Vi kjørte rett over sammen med en hel bøling med seilbåter, og det gikk bra. Dybden på ekoloddet var stabil hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 Nemlig. Må være en bug. Finner ikke denne grunnen i andre kart. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 Til opplysning så sendte jeg en mail til Navionics, uten å forvente noe tilbakemelding egentlig!! Jeg lurte på hvorfor ikke det er kurs opp på Ipad. Fikk faktisk svar tilbake etter en dag om at dem skulle se på det og vurdere ved neste oppdatering!! Om mange nok presser på om dette så kan det jo bli etter neste oppdatering Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
mhemil Svart 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 Kurs opp fungerer allerede på iPhone versjonen og da er det merkelig at ikke dette er en opsjon på iPad. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 6.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2012 Kurs opp fungerer allerede på iPhone versjonen og da er det merkelig at ikke dette er en opsjon på iPad. Ja jeg har også Iphone og på den funker det jo! skulle tro Iphone og Ipad hadde samme systemet.. men Det er kansje ikke så enkelt!? Jeg har null peiling og interesse for data.. derfor funker apple produktene bra for meg! hehe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.