småbåtentusiasten Startet 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2011 (redigert) Forvekslet innfartsretning eller mikset himmelretningene? Stakene skal vise vei. Leit må det være, uansett. http://www.fvn.no/lokalt/lillesand/article868082.ece Redigert 22.Mai.2011 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Helt utrolg at det går an. Er lokalkjent i området p.g.a. diverse forbindelser/arbeid med det nå nedlagte fiskemottak. Veldig god merking i dette området. Sitér dette innlegget Link to post
Vegardos Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Yacht braste på grunn i Lillesand, det må være en kjedelig opplevelse..Kommentar fra moderator: Slått dette emnet sammen med et tilsvarende Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Hva er det med denne båten som er så interessant? Nå er denne grunnstøtingen nevnt i tre tråder. Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Gjort en aldri så liten navigasjonsfeil. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 For meg ser det ut som det må ha blitt gjort flere feilvurderinger? Denne staken er nemlig ikke noe man passerer ved å ta leden gjennom ulvøysundet, men må gå inn til fiskemottaket, snu, for deretter å havne på skjæret, stemmer ikke dette? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Skadefryd er jo som bekjent den beste fryd og når båten er stor så blir enkeltes glede over andres uhell desto større, tilsynelatende. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Verrie Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Her er bedre bilde. Mouche, hva snakker du egentlig om? Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Pålen peker til og med hvilke side man skal kjøre på! Og antar at slike Yachter har kart-plotter også? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Enkeltes kommentarer får meg til å lure på hvem som faktisk er skadefro... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Mouche Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Mouche, hva snakker du egentlig om? Hvis det var en 20 fots plastsnekke fra 70-tallet så hadde det neppe vært nevnt i tre tråder her på forumet. Kommentaren var ikke ment til deg. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Verrie Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Og jeg antok heller ikke at kommentaren var myntet på meg, dog er det slik at trådstarter kan hende ikke har fått med seg de andre tråder, da disse ikke gir i overskrift antydning om sted/hendelse. Kan heller ikke se noe antydning til skadefryd eller lignende. Derfor min kommentar til deg. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Hadde det vært en 20 fots snekke fra 70 tallet, som hadde gått på grunn. Og av en eller annen årsak blitt omtalt i media. Hadde det også blitt komentert her . Da hadde spekulasjonene gått på om føreren var beruset eller ei. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mouche Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 (redigert) Ja, på samme måte som når båten er stor og dyr så er det sikkert en mann i førti-årene som har lite vett, mye penger og aldri vært i en båt før. Har sikkert ikke avlagt båtførerprøven heller. Redigert 22.Mai.2011 av Mouche (see edit history) Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mariell Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Har sikkert ikke avlagt båtførerprøven heller. Han her trenger ikke båførerprøven Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
SuperGnisten Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Det der burde ikke være mulig.. staker har jo retningsvisnig! Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
småbåtentusiasten Svart 22.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 (redigert) Selvfølgelig er det interessant pga størrelsen på fartøyet. Bildene har alle nææææh-kvalitetene i fullt monn, men det har lite med skadefryd å gjøre. Se bare hvor liten redningsbåten virker i forhold. Det er spektakulære bilder som får en til å undres om det er oppfunnet nye fysiske lover akkurat for denne hendelsen? Riktignok er det mye sig en slik skute, men farten må da også ha vært svært lav i slik trangt farvann. Snodige greier. Edit: Nå er det lagt ut video hos Fædrelandsvennens web-side også. Redigert 22.Mai.2011 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Han her trenger ikke båførerprøven Nei, ser ut som om han trenger mere enn det? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjøtunga Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Han her trenger ikke båførerprøven Med en båt på 80 fot trenger han minst D5L, og deri inngår vel pensum til Båtførerprøven og vel så det, skulle jeg tro. Jeg skjønner for øvrig ikke hva som er problemet med å nevne slike hendelser på BP når de omtales i avisene rundt omkring. Er ikke dette et båtforum, da? Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Spinnaker Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Typisk motorbåtfører dette De kjører alltid feil og gjør dumme ting kontinuerlig, og så har de motoren igang på steder hvor de faktisk kunne ha drevet med strømmen fremover Trolig påberoper han seg også at andre har vikeplikt for han der han ligger siden propellen står stille for øyeblikket, og uten å ha heist tegn til dette i masten Fysj å fysj!!! For en slem mann, og uten flytevest er han også, og caps, og kanskje har han ikke engang PDAR ladesystem fra Sterling eller VHF på toalettet. Fenderne er heller ikke hengt ut! Nei, kan noen venligst kontakte Redningskøyta? Eller er han kanskje ikke medlem av redningselskapet Hva mer kunne gått galt Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Mariell Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 (redigert) Å der ble vi skadefro!!! Redigert 22.Mai.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Spinnaker Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Å der ble vi skadefro!!! Kake er bestilt Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
finnmarken Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Alltid interessant når noen går på grunn, og alltid mer interessant når en slik "kjempe" går på grunn. Jeg gikk selv på skjær en gang i Kragerø. Jeg har slett ikke en slik "oppsiktsvekkende" båt, men jeg kan bekrefte at det var mange skuelystne. Den mest skuelystne kom roende ut i prammen sin. Han kom ikke for å hjelpe, men satt seg godt til rette i båten sin med kaffe og termos. Ingen blygsel å spore der nei. Når mannen i prammen mista den ene åra, og måtte padle for livet for å få tak i den igjen, så innrømmer jeg gjerne at jeg var litt skadefro. Kan legge til at inni denne bukta var det flere skjær i virkeligheten enn det var i kartet. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 22.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Litt mer forklaring nylig fra NRK : http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17643059 Sitér dette innlegget Link to post
Winche-Lanche Svart 22.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2011 Med en båt på 80 fot trenger han minst D5L Her holder det ikke med D5L, men derimot D5 skulle duge. Litt tidlig å felle noen "dom" over hvorfor dette har skjedd, men at det omtales her er ganske vanlig. Mouche tror at alle er veldig opptatt av å være misunnelige for alt mulig, men det skyldes nok oppveksten hans. Ikke så mye å bry seg om. Det blir interessant å høre hva som egentlig har skjedd, om det er teknisk svikt eller rett og slett uoppmerksomhet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.