Jump to content

Auda, feil side av stakene.

småbåtentusiasten

Recommended Posts

Hadde det vært en 20 fots snekke fra 70 tallet, som hadde gått på grunn. Og av en eller annen årsak blitt omtalt i media.

Hadde det også blitt komentert her .

Da hadde spekulasjonene gått på om føreren var beruset eller ei.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Selvfølgelig er det interessant pga størrelsen på fartøyet.

Bildene har alle nææææh-kvalitetene i fullt monn, men det har lite med skadefryd å gjøre.

Se bare hvor liten redningsbåten virker i forhold.

Det er spektakulære bilder som får en til å undres om det er oppfunnet nye fysiske lover akkurat for denne hendelsen? Riktignok er det mye sig en slik skute, men farten må da også ha vært svært lav i slik trangt farvann. Snodige greier.

Edit: Nå er det lagt ut video hos Fædrelandsvennens web-side også.

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)

Han her trenger ikke båførerprøven

Med en båt på 80 fot trenger han minst D5L, og deri inngår vel pensum til Båtførerprøven og vel så det, skulle jeg tro.

Jeg skjønner for øvrig ikke hva som er problemet med å nevne slike hendelser på BP når de omtales i avisene rundt omkring. Er ikke dette et båtforum, da? :rolleyes:

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Typisk motorbåtfører dette :tongue: De kjører alltid feil og gjør dumme ting kontinuerlig, og så har de motoren igang på steder hvor de faktisk kunne ha drevet med strømmen fremover :cryin: Trolig påberoper han seg også at andre har vikeplikt for han der han ligger siden propellen står stille for øyeblikket, og uten å ha heist tegn til dette i masten :eek: Fysj å fysj!!! For en slem mann, og uten flytevest er han også, og caps, og kanskje har han ikke engang PDAR ladesystem fra Sterling eller VHF på toalettet. Fenderne er heller ikke hengt ut! Nei, kan noen venligst kontakte Redningskøyta? Eller er han kanskje ikke medlem av redningselskapet :rolleyes:

Hva mer kunne gått galt :lol:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Alltid interessant når noen går på grunn, og alltid mer interessant når en slik "kjempe" går på grunn.

Jeg gikk selv på skjær en gang i Kragerø. Jeg har slett ikke en slik "oppsiktsvekkende" båt, men jeg kan bekrefte at det var mange skuelystne. Den mest skuelystne kom roende ut i prammen sin. Han kom ikke for å hjelpe, men satt seg godt til rette i båten sin med kaffe og termos. Ingen blygsel å spore der nei. Når mannen i prammen mista den ene åra, og måtte padle for livet for å få tak i den igjen, så innrømmer jeg gjerne at jeg var litt skadefro. :giggle:

Kan legge til at inni denne bukta var det flere skjær i virkeligheten enn det var i kartet.

Med en båt på 80 fot trenger han minst D5L

Her holder det ikke med D5L, men derimot D5 skulle duge. Litt tidlig å felle noen "dom" over hvorfor dette har skjedd, men at det omtales her er ganske vanlig. Mouche tror at alle er veldig opptatt av å være misunnelige for alt mulig, men det skyldes nok oppveksten hans. Ikke så mye å bry seg om.

Det blir interessant å høre hva som egentlig har skjedd, om det er teknisk svikt eller rett og slett uoppmerksomhet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...