Jump to content

Auda, feil side av stakene.

småbåtentusiasten

Recommended Posts

Du har helt rett Verrie han har kommet ut retning fra Fiskemottaket bildet rett over her viser det helt tydelig ....fra fiskemottaket har nok hatt en liten extra runde inni der :rolleyes::wflag:

Vil tro at han har seilt som min antatte rute viser rød prikk viser der han ble stående

ulvoy.jpg

Redigert av LALUNA II (see edit history)

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Da er havaristen trukket av skjær og rett i en...

Fytte grisen altså. Dette blir for flaut. Er det bare "Folk i båt" igjen her på berget.

Sitat:

LILLESAND: - Vi sjekker seilbåten nå. Vi tror ikke den er særlig skadet, men vi skulle selvsagt ikke truffet seilbåten, sier maskinist ombord på redningskøyta "Inge Steensland" fra Arendal, Stig Yngve Knutsen til fvn.no.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Er dette den tidligere yachten til Anders Jahre?

Som en annen deltaker allerede var inne på, er dette ikke den tidligere yachten til Anders Jahre. Den var litt lengre og hadde andre og - i mine øyne - penere linjer.

Spesielt kapellet på "Laika" (den grunnstøtte yachten) er ikke noe godt bidrag til skjønnhet, men heldigvis lett å rette på. :-) For Laika er faktisk av god familie: Hun er en Benetti fra 1973.

Anders Jahres tidligere yacht het "Jaquelyne", men det er lenge siden. Senere var den i mange år eid av Simrad og stasjonert i Horten med navnet "Simrad Echo". Simrad brukte den som forsknings- og demonstrasjonsskip, og jeg hadde gleden av å få en tur om bord i Simrad-tiden. Dette var antagelig også den tiden den gjorde sine fleste ordentlige sjøreiser, for jeg tror Jahre stort sett bare brukte den i Oslofjorden.

Senere fikk Jaquelyne tilbake sitt opprinnelige navn, og de siste årene har den ligget i Porsgrunn. Her er noen bilder jeg tok våren 2010:

jaquelyne1.jpg

jaquelyne2.jpg

(Begge bilder Copyright © 2010 Willy Verwoerd)

Båtmagasinen har hatt en artikkel om Jaquelyne der du kan finne litt mer informasjon.

Og for de som liker detaljer: Gå til Skipsregistrene og søk på kallesignal LDWY.

Og for de som liker detaljer: Gå til Skipsregistrene og søk på kallesignal LDWY.

Ser i etterkant at dette kan være litt forvirrende. Detaljene jeg viser til i Skipsregistrene gjelder altså Laika (den grunnstøtte yachten) og ikke Jaquelyne, som jeg nevnte i setningen foran. Jaquelyne er fortsatt registrert i Panama, så vidt jeg vet.

Og Båtmagasinen skal selvfølgelig være Båtmagasinet.

Dette er jo lite sensasjonelt! dette kan skje selv den beste! spessielt om man ER godt kjendt! da sløves rutinene.. Jeg har tjenestegjort i Marinen på MTB og en av våre søsterbåter gikk på feil side av en stake i leia på indre Hustadvika.. hehe var lite med ror og propeller igjen etter passering av et skvalpeskjer som ikke vistes på flo sjø hehe.. skal sies at navigatør var fersk og at indre leia er kun dagslyslei. vi masjerte på 30knop

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Uansett begynner jeg å bli lei av alt gnålet fra Mouche.

Min oppfatning er at Mouche stort sett stiller godt poengterte og ganske gjennomtenkte spørsmål..... Gnålet kommer ofte fra de som ikke liker spørsmålene derfra.... :rolleyes:

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...