LALUNA II Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 (redigert) Du har helt rett Verrie han har kommet ut retning fra Fiskemottaket bildet rett over her viser det helt tydelig ....fra fiskemottaket har nok hatt en liten extra runde inni der Vil tro at han har seilt som min antatte rute viser rød prikk viser der han ble stående Redigert 23.Mai.2011 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LM 605 Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Bare for å pressisere, så er jo fiskemottaket i Ulvøysund nedlagt for et par år siden, det fungerer vel bare som ligge-kai for "Høvåg-trål" i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Da er havaristen trukket av skjær og rett i en seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 ikke bare de stoore som går på feil side, se bildet øverst på denne siden. www.marinkurs.no Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Herregud så amatørmessig. Både grunnstøtingen og frigjøringen. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Jawik Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Da er havaristen trukket av skjær og rett i en... Fytte grisen altså. Dette blir for flaut. Er det bare "Folk i båt" igjen her på berget. Sitat: LILLESAND: - Vi sjekker seilbåten nå. Vi tror ikke den er særlig skadet, men vi skulle selvsagt ikke truffet seilbåten, sier maskinist ombord på redningskøyta "Inge Steensland" fra Arendal, Stig Yngve Knutsen til fvn.no. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
SkipperW Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Er dette den tidligere yachten til Anders Jahre? Som en annen deltaker allerede var inne på, er dette ikke den tidligere yachten til Anders Jahre. Den var litt lengre og hadde andre og - i mine øyne - penere linjer. Spesielt kapellet på "Laika" (den grunnstøtte yachten) er ikke noe godt bidrag til skjønnhet, men heldigvis lett å rette på. :-) For Laika er faktisk av god familie: Hun er en Benetti fra 1973. Anders Jahres tidligere yacht het "Jaquelyne", men det er lenge siden. Senere var den i mange år eid av Simrad og stasjonert i Horten med navnet "Simrad Echo". Simrad brukte den som forsknings- og demonstrasjonsskip, og jeg hadde gleden av å få en tur om bord i Simrad-tiden. Dette var antagelig også den tiden den gjorde sine fleste ordentlige sjøreiser, for jeg tror Jahre stort sett bare brukte den i Oslofjorden. Senere fikk Jaquelyne tilbake sitt opprinnelige navn, og de siste årene har den ligget i Porsgrunn. Her er noen bilder jeg tok våren 2010: (Begge bilder Copyright © 2010 Willy Verwoerd) Båtmagasinen har hatt en artikkel om Jaquelyne der du kan finne litt mer informasjon. Og for de som liker detaljer: Gå til Skipsregistrene og søk på kallesignal LDWY. Sitér dette innlegget Link to post
princess 412-2 Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 dette er m/y double up som hørte til johs lunde,lå lenge på engøy rett utfor stavanger,er nok byttet navn til laika etter konkursen. Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Da er havaristen trukket av skjær og rett i en seilbåt. Er det virkelig mulig å gjøre noe sånt. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Fytte grisen altså. Dette blir for flaut. Er det bare "Folk i båt" igjen her på berget. Nok et eksempel på hva mangel på avlagt båtførerprøve kan føre til! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SkipperW Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Og for de som liker detaljer: Gå til Skipsregistrene og søk på kallesignal LDWY. Ser i etterkant at dette kan være litt forvirrende. Detaljene jeg viser til i Skipsregistrene gjelder altså Laika (den grunnstøtte yachten) og ikke Jaquelyne, som jeg nevnte i setningen foran. Jaquelyne er fortsatt registrert i Panama, så vidt jeg vet. Og Båtmagasinen skal selvfølgelig være Båtmagasinet. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Nok et eksempel på hva mangel på avlagt båtførerprøve kan føre til! Ja , men jeg er rimelig sikker på at det var en høyre \venstre kommando som ble misforstått og førte til grunnstøtingen.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
TPBS-277 Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 (redigert) han ble vel bare litt ivrig under lysing av krabber og kom litt nerme.hehe Redigert 23.Mai.2011 av TPBS-277 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Dette er jo lite sensasjonelt! dette kan skje selv den beste! spessielt om man ER godt kjendt! da sløves rutinene.. Jeg har tjenestegjort i Marinen på MTB og en av våre søsterbåter gikk på feil side av en stake i leia på indre Hustadvika.. hehe var lite med ror og propeller igjen etter passering av et skvalpeskjer som ikke vistes på flo sjø hehe.. skal sies at navigatør var fersk og at indre leia er kun dagslyslei. vi masjerte på 30knop Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Lazyjack Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 vi masjerte på 30knop Det må ha vært et syn... Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Ja, spreke karer dette Sitér dette innlegget Link to post
Winche-Lanche Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Hei Sleezy, please hold deg for god for å poste kommentarer som dette mot et annet medlem her på BP. Ser du ikke at du skyter deg selv i foten? Kan ikke se at du er moderator på dette forumet??? Uansett begynner jeg å bli lei av alt gnålet fra Mouche. Skjønner? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Etter 3 måneder Hva med oss som har vært her i åresvis? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Winche-Lanche Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Etter 3 måneder Har nok vært her noen år jeg også.... Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Uansett begynner jeg å bli lei av alt gnålet fra Mouche. Min oppfatning er at Mouche stort sett stiller godt poengterte og ganske gjennomtenkte spørsmål..... Gnålet kommer ofte fra de som ikke liker spørsmålene derfra.... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Winche-Lanche Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Min oppfatning er at Mouche stort sett stiller godt poengterte og ganske gjennomtenkte spørsmål Der er vi tydeligvis ikke helt enige..., men det spiller liten rolle. La oss heller bruke tid på hva denne tråden handler om. Ser nå at båten ble trukket av skjæret i så stor fart at den dunket inn i en seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Ja og det ble det opplyst om allerede i innlegg 53 Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Kan legge til at inni denne bukta var det flere skjær i virkeligheten enn det var i kartet. Det var vel ved hestehodet på Skåtøy kanskje?? Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Winche-Lanche Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 Ja og det ble det opplyst om allerede i innlegg 53 Upps...Her gjelder det å følge med . Rene "live" oppdateringen...Sorry! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2011 (redigert) Og rett etter hu ble dratt av skjæret, skjer det endå en Tabbe (ops, dette var vist postet allerede ) Redigert 23.Mai.2011 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.